Eliška
Dobrý den, asi půl roku jsem kouřila marihuanu, zhruba 2x do týdne.Všechno bylo v pohodě až do té doby než jsem začala ve škole kolabovat.Několikrát denně jsem měla pocit na omdlení, strašně mi bušilo srdce a měla jsem zimnici.Ale nejhorší na tom byly stavy úzkosti.Od té doby jsem přestala, ale nelepšilo se to.Naši mě po jednom kolapsu odvezli k doktorce.Ta mi řekla, že je to nedostatkem magnesia..Po několika týdnech se to zlepšilo,viděla jsem normálně,ale deprese a pocity úzkosti nepřestávaly.Může to být marihuanou když už dva měsíce nehulím nebo je to jen dospíváním a deprese zmizí?Mám strach si o tom promluvit s rodiči, nepochopili by to.Díky za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě to může být marihuanou. Bohužel se takové věci někdy kuřákům marihuany stávají, obzvlášť těm, kteří jsou citlivější povahy a mají k úzkostem a depresím i tak sklon. Je to riziko, o kterém se u marihuany málokdy mluví, přesto že je to vlastně to nejzásadnější. Takové stavy mohou přetrvat dlouhou dobu a je třeba je rozhodně řešit, ideálně pomocí psychiatrie a psychoterapie. Pokud nemůžete odborníka vyhledat sama (např. protože jste nezletilá), řekněte pro začátek rodičům alespoň o tom, že máte problém s depresemi, třeba časem bude vhodná příležitost říct jim i důvod.