pervitin - závislost
eerin
poznala jsem přítele, který se mi hned na začátku svěřil, že bral dlouhodobě pervitin nitrožilně. cca 10 let byl závislý. teď je již přez rok čistý, jezdí na pravidelné terapie. svěřil se mi, že do měsíce ho popadne chut si znovu vzít, ale ví, jak se ovládnout. můžu mu nějak pomoci? psychicky? mám si s ním o tom povídat, nebo jen ubezpečit, že se má na koho spolehnout? prý mu dávají šanci tak 4 % na úplné vyléčení. což se mi zdá velice málo. nevím, jak k tomu přistupovat a jak na to reagovat. Moc bych mu ale chtěla pomoci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, takové procentuální vyjádření mi přijde hodně "na vodě", nevím, jak se k němu dá dojít. Osobně bych se nikdy takového odhadu neodvážila. Přítel má šanci úměrnou tomu, jak se bude snažit, jak moc bude chtít abstinovat. Je dobře, že jezdí na terapii, pokud má už teď pocit, že mu začínají chutě znovu si dát, měl by to řešit tam. Vy ho můžete pouze podpořit, že s ním budete, když bude abstinovat. Nerozebírala bych to s ním příliš, zkuste ho spíš přivést na jiné myšlenky, na život, do kterého drogy nepatří. Svou minulost by si měl řešit v terapii. Dokud je v pořádku, pomáháte mu už tím, že za ním stojíte a věříte mu, že to dokáže. Pokud by znovu začal brát, je pak třeba se rozhodnout, jestli s ním a drogou chcete také žít, což bývá nelehké rozhodnutí.