pomoc při zjištění že dcera vzala drogu
La
Dobrý večer,poraďte prosím,dcera 13 let,dobře prospívá,hodně si povídáme,rozumíme si,ale přesto poslední zhruba měsíc pozoruji změny chování,dnes přišla domů,úplně mimo,zvracela,třásla se,po chvíli přiznala,že snědla bramborák s marihuanou,věděla,co jí.Přiznala,že to není poprvé.Jsem bezradná,mám jí nechat udělat testy na drogy,nevím na koho se obrátit,prosím poraďte,děkuji....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, experimentování s drogami bohužel dnes už patří k dospívání stejně jako experimenty s alkoholem. Není důvod proč testy dělat, dcera Vám sama přiznala, co se stalo. K čemu by Vám testy byly? Naopak bych ocenila její upřímnost a stavěla bych na vaší vzájemné důvěře a otevřenosti. Mluvte s ní o tom, proč má potřebu drogy zkoušet, kde má hranici, za kterou by nešla, jestli by Vám řekla, kdyby se dostávala do problému, s jakými lidmi takové experimenty provádí atd. Určitě by měla vědět, že se o ni bojíte, měla by slyšet o rizicích těch kterých drog (najdete je např. na naší poradně, v rubruce o drogách). Mluvte s ní co nejotevřeněji, pokud možno bez přílišných výčitek a strašení. Důležité je, aby si z této situace vzala ponaučení, že drogy nejsou žádná legrace a že Vám to není lhostejné.