libor
Dobry den,chci se zeptat muj bracha bere heroin skoro 2 roky v angllii 3krat denne to kouri a ted prijel tady do cech a tady chce prestat vcera mel abstak,mel krece a bolesti svalu tak si to musel dat a subutex tady nemuze sehnat tak bych se chtel zeptat jak by ten abstak mohl prekonat co by mel delat nebo co by mu proste pomohlo ...predem díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, absťáky se bohužel musí přetrpět, budou sice hodně nepříjemné, ale budou trvat jen několik dní. Chce to být v klidu, nanejvýš si pomoci nějakými léky, ale ne návykovými, na zklidnění bolestí. Bude to hodně nepříjemné. Zbaví se tak ale aspoň fyzické závislosti. Pak je tady ještě závislost psychická, které se zbavit je mnohem obtížnější. Bylo by dobré, kdyby až se bratr dostane z nejhoršího vyhledal nějakou odbornou pomoc. Terapeuta, se kterým by řešil proč bere, co mu chybí, co pro něj droga v životě znamená. Pokud by nebyl schopný vyabstinovat sám, je ještě možné jít na detox. Kontakty naleznete na www.odrogach.cz, na "mapě pomoci". Podle lokality tam můžete najít jak kontakty na detoxy, tak ambulantní zařízení na následnou terapii, nebo případně na Subutexovou substituci.