manžel a pervitin
dáša
zjistila jsem,že manžel (29) bral nitrožilně pervitin.Máme dvě malé děti,já absolutně žádné zkušenosti s drogou(výchovou mám daný spíš naprostý odpor) naproti tomu manžel celkem bohatou drogovou minulost(pervitin), včetně pobytu ve vězení.Když jsme se poznali, tvrdil, že je ze všeho venku,a natolik zkušený, že už by do toho nikdy nespadl.Je to měsíc,co přestal chodit občas v noci domů a i ostatní příznaky tak jasné,že mi to "docvaklo".Bral prý tři měsíce.Došlo i na šílené hádky,prali jsme se.Jsem zoufalá.Teď zase tvrdí,že byl kretén,že to byl jenom úlet a odteď nic nevezme.Mám problém-úplně jsem mu přestala věřit,podezírám i vyvolávám hádky.Byli jsme u psychologa,bere Rivotril.Chtěla bych zpátky ten život předtím.Je vůbec možné,aby přestal sám a když přesto bude pokračovat mám šanci to poznat? Co mám dělat v případě "pouhého"podezření??? Taky poměrně často kouří marihuanu ( 4-5x týdně) ale to jsem taky vůbec netušila, přišla jsem na to v souvislosti s tím pervitinem.Jsem fakt zoufalá, cítím strašné zklamání,manžel je jinak super člověk.(Ale vím já,jestli toho pohodáře z něho neudělala ta marjánka nebo jiný drogy? )Takový zážitky mu v běžném životě těžko můžu nabídnout...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že jste zklamaná a manželovi teď nevěříte. Nemůže po Vás chtít, abyste ho hned přestala podezírat, přeci jen Vás obelhával dost dlouho. Nevím přesně, co má podle psychiatra léčit Rivotril v tomto případě, rozhodně ale na chutě a návraty k drogám není žádný účinější lék než terapie. Proto bych od něj asi chtěla, pokud se opravdu rozhodl s drogou skončit, aby začal docházet k odborníkovi, se kterým by se zabýval tím, co ho vedlo znovu k drogám. Případně můžete navštěvovat terapeuta společně, je možné, že příčiny budou z části i ve vašem rodinném životě. Rozhodně si ale nemusíte vyčítat, že mu nedokážete nabídnout stejné zážitky jako droga. Vztah s drogou je úplně jiné kvality než vztah s člověkem a srovnání není možné. Je ale na něm, aby si jednoznačně vybral, co je pro něj priorita. Obojí najednou totiž není možné.