jaja
Jak postupovat v pomoci synovi 16 let - nechodí do školy, nechodí do práce, nechodí na pracovní úřad, nekomunikuje, zcizuje doma co je prodejné včetně peněz léčit se nechce protože nemá problém. Co dělat Děkuji mamka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, syn pravděpodobně nebude mít problém, dokud mu všechny tyto jeho "excesy" budete trpět. DOkud mu povolíte, aby Vám doma kradl, nepracoval, budete mu dávat peníze atd. nebude mít důvod, proč by něco měnil. Dejte mu jasná pravidla, za kterých je možné, aby doma bydlel, domluvte se, co by měl dělat. Uvidíte, že pak začne mít problém, protože mu to bude nepohodlné. Je mu 16, jste za něj ještě dlouho zodpovědní a do léčby ho případně můžete dát i nedobrovolně. Minimálně bych trvala na společné návštěvě odborníka alespoň ambulantně.