Marihuana a alkohol
slunicko
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou. Můj přítel již od svých 18-ti let konzumuje marihuanu, jak jsem i pochopila kombinace s alkoholem. momentálně mu je 35let. Konzumace je poměrně častá, když bych udělala průměr je to tak , že téměř denně málo kdy se stane vyjimka, to mu musí být zle z předcházejícího dne. Někdy více, někdy méně, ale intenzita se bohužel stupňuje a stává se agresivní , naprosto nereálný v čase, vůbec jeho uvažování se stává nepochopitelným. Ale předevšim na co jsem se chtěla zeptat je to. zda tento způsob života může mít vliv na potenci , možnost otěhotnění a v případě otěhotnění, jaké důsledky toto může mít na vývoj plodu a následně na vývoj dítěte. za odpověď Vám předem děkuji !!!!!

Odpověděl:
Dobrý den, nadměrná konzumace alkoholu má na sexuální výkonnost negativní dopad, u těžkých alkoholiků může vést k impotenci. Pokud se týká marihuany - její časté užívání podle některých studií vede k omezení pohyblivosti spermií a tím pádem k problémům s otěhotněním partnerky. Pokud se týká vývoje plodu, zásadní je abstinence a zdravá životospráva matky. Na vašem místě bych se však spíše zabývala tím, zda chci mít dítě a vychovávat je s někým, kdo téměř denně pije alkohol a kouří marihuanu a, jak sama uvádíte, "stává se agresivní , naprosto nereálný v čase, vůbec jeho uvažování se stává nepochopitelným"...Mě to tedy v tuto chvíli nepřijde jako zodpovědná volba a mít dítě je hlavně o zodpovědnosti.