koain
Sofia
Dobrý deň, ďakujem Vám za odpoveď.Na nete som si vyhľadala veškeré dostupné informácie o závislosti a účinkoch kokaínu a následne som to preberala s manželom,ktorý mi teda tvrdil,že nemá najmenší problém s tým prestať,že na tom nie je závislý a že kokaín nebral vo veľkých dávkach a že sa sám rozhodol,že s tým chce skončiť,že si uvedomil,že to nestojí za rozpad našeho manželstva.Zdielam s vami váš názor,že to je z jeho strany alibizmus,že to bral na bolesti.Faktom je,že bolesti má a asi dosť silné,ale vynadala som mu,že len slaboch rieši tieto veci takto a nech sa zájde pozrieť na detskú onkológiu kde tie deti trpia tisíc x viac a neriešia to kokaínom.Ja s drogami nemám skúsenosti a tak nie som schopná posúdiť ako je na tom můj manžel,každopádne ho do neakej poradne nedostanem.Prosil ma,aby som mu verila,ale ako je možné veriť niekomu,kto rok za mojím chrbtom robil niečo o čom vedel,že by som s tým nikdy nesúhlasila.Taktiež ma prosil,aby som mu to nevyčítala a dala mu šancu.Neviem ako sa zachovať.Ja som vůbec nič netušila a ani nepozorovala neaké závažné zmeny v jeho chovaní,chuť do jedla bola úplne normálna,neschudol neak výrazne,ale náš sexuálny život šiel dolu kopcom a po nociach som ho skoro ani nevidela doma.Teraz je večer už doma a furt niečo pojedá.Viem,že má pevnú vůľu,ale neviem,či to stačí.Dokázal prestať fajčiť,čo sa teda mne zatial nepodarilo a z toho usudzujem,že má pevnú vůľu(fajčiť začal znovu asi po pol roku).myslíte si,že ak sa človek sám od seba rozhodne,že s tým končí,je toho schopný bez neakých vačších problémov?ja to nie som schopná posúdiť a netuším aká silná může byť psychická závislosť,ako drogy fungujú.Je možné neakým spůsobom zistiť ako a do akej miery je na tom manžel závislý?Existuje neaký test?Nemám sa s kým o tom porozprávať,pravdupovediac stále tomu nemůžem uveriť.Neviem čo je vačšie sklamanie,či to,že ma ťahal za nos,alebo to,že užíval kokaín.Ja som Vám strašne vďačná,že ste mi odpísala.ďakujem.Prajem Vám krásny deň.S pozdravom Sofia

Odpověděl:
Dobrý den, Sofia, myslím, že jste se k situaci postavila rozumně a je moc dobře, že jste s manželem o problému dokázali komunikovat. A že jste mu jasně dala najevo, že kokain ve vašem vztahu nemá místo. Jinak pokud se týká závislosti - řada lidí se s ní dokázala vypořádat i bez odborné pomoci. Ale je pravda, že s odbornou podporou jsou šance na dlouhodobé udržení abstinence mnohem vyšší. Asi bych se v tuto chvíli pokusila dát manželovi šanci a zkusit, zda to, co tvrdí, opravdu myslí vážně a dodrží. Nejen pokud se týká abstinence, ale i jeho fungování ve vztahu. (Máte samozřejmě nárok na to, aby vám manžel nelhal a po nocích se "necoural" kdovíkde). Uvidíte, jak bude zvládat. Kdyby se situace nezlepšila, asi bych přistoupila k ráznějším krokům. Např. bych trvala na tom, aby vyhledal odbornou pomoc. Ale je potřeba si dopředu promyslet, jak budete reagovat vy, abyste nevyhrožovala něčím, co potom neuděláte - např. rozchodem. Vím, že je to pro vás hodně nepříjemná situace a určitě vám v tom samotné není dobře. Takže si vám dovolím znovu zopakovat to, co jsem psala už minule, že by vám mohlo pomoci odbornou podporu vyhledat pro sebe a v klidu to všechno probrat s někým nestranným. Nevím, kde žijete, takže vám nejsem schopna doporučit konkrétní kontakt. Obecně platí, že byste se s vašimi problémy mohla obrátit na některou z poraden pro rodiny závislých, eventuelně na poradnu pro rodinu a mezilidské vztahy, případně psychologa. Držím palce, ať to všechno nakonec dobře dopadne. Dotazníky ohledně závislostí najdete např. na stránkách http://www.drogy-info.cz/index.php/dotaznik