Pervitin
pippi
Dobrý den, přemýšlím už dlouho o návštěvě psychologa, ale zkusím to zatím takhle.Asi tak před 2,5 rokem jsem začala brát pervitin a to celkem hodně.Hned první moje zkušenost s jakoukoli drogou byla injekce s pervitinem v žíle.Rázný začátek ale také rázný vývoj mého braní drog.Fetovala jsem cca 8 měsíců, ale několik dávek denně.Stal se ze mě bezdomovec, feťák a také jsem se přimotala k trestné činnosti.Najednou toho bylo nějak moc!Přítel (dealer a výrobce) se mě najednou přestal zastávat a já jsem se ocitla na ulici v absťáku sama.To byl zlom kdy jsem se vrátila po několika letech domů - do jiného města k matce.Ze dne na den jsem přestala.Bylo mi hrozně!!! ale nakonec jsem to vydržela a už jsem skoro 2 roky čistá.Našla jsem si přítele narodil se mi syn a vedu docela normální život.No ale co mě trápí: Dodnes mám hrozné noční můry.Budí mě "nájezd", zdá se mi že si dám do žíly a cítím to. Pořád se mi objevují absťáky. Snažím se na to nemyslet, ale je to mimo mojí vůli.Vím že kdyby za mnou příšel jeden z mích starých známích (feťálů) neodmítla bych.Děsí mě to!! Ta chvíle může kdykoli nastat a já se bojím že selžu! Zmizí někdy moje pocity a absťáky???

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je vidět, že když se pro něco rozhodnete, jdete do toho naplno. Je obdivuhodné, že jste po takové 8mi měsíční zkušenosti dokázala ze dne na den přestat. Bylo by škoda to zahodit, především když máte rodinu. Intenzivní chutě užít drogu - to, co Vy nazýváte absťáky a to, co jsou sny o nájezdech, jsou opravdu spíš chutě - zmizí až tehdy, kdy se drogy opravdu i uvnitř sebe vzdáte a rozloučíte se s ní. Zatím to asi držíte hodně silou vůle. Takové stavy se často objevují právě u těch, kdo přestali brát sami, náhle a pod tíhou okolností. Přitom ale neměli možnost vyřešit příčiny své závislosti a tedy důvody proč vůbec brát. Takový stav je nebezpečný, protože když nastane horší období nebo se náhodou někdo objeví, závislost je zpátky. Doporučovala bych proto vyhledat terapeuta, kterému byste mohla důvěřovat a který má nějaké zkušenosti s léčbou závislostí a zabývat se s ním tím, co Vás trápí, co Vás na drogách láká, co máte v životě nedořešené.