Nešťastná vedoucí
Mnohokrát Vám děkuji za rychlou odpověď. Je pravdou, že těžko dokážu posoudit vhodnost léčby jako laik a navíc mi cit říká, že mnou navrhované řešení nemá moc velkou šanci dlouhodobě. Problém je ale trochu jinde: pokud by šlo o výpadek na několi měsíců, mí nadřízení v Německu by kolegovi asi tak dlouhou šanci nedali. Je jasné, že odpovědnost nese pouze on sám - já mu jen chci pomoci najít takové řešení, aby mohl zahájit co nejdříve detoxikaci a zároveň se to "vyřídilo" v rámci pracovní neschopnosti popř. nějaké delší dovolené. Pokud on to pak nezvládne, je to smůla a už pro něj po té pracovní stránce nemohu udělat vůbec nic. Jinak pokud jsem informována, je již v takovém stádiu, že se bez dávky neobejde, aniž by nezkolaboval, i když neumím posoudit, jak "moc" je mu zle. Pokud se něco podobného "přihodí" známé osobnosti, většinou se léčí tak, aby to veřejnost ani nezjistila. Má kontakty a všechno jede jako na drátku. A já bych přesně to samé přála tomu klukovi a ne aby chodil do toho prostředí lidí z ulice, které jsme včera viděli v centru "drop-in", kde nám mj. též poradili zkusit hlavně ten detox. Promiňte mi, že takhle obtěžuji - snažím se jen zjistit, zda existuje nějaká cesta spíše na "klientské" než "humanitární" bázi. Jinak jedná se konkrétně o Prahu - zde je přece hodně placených možností. Když má kluk na dávky, bude investovat do léčby... Předem Vám děkuji za pochopení - snad už situaci nyní lépe chápete. Zdraví Marie

Odpověděl:
Zdravím, je to takový začarovaný kruh, že. Sama cítíte, že Vaše řešení nemá moc velkou šanci dlouhodobě, ale kvůli tomu, aby neztratil zaměstnání, mu dáváte přednost. To je, myslím, chyba přístupu. Když bude v budoucnu brát drogy, o zaměstnání stejně nejspíše přijde. Zásadní problém je přeci závislost na heroinu, nebo je hlavní problém ten, že kvůli léčbě přijde o práci, o kterou by stejně asi přišel? Pokud ale trváte na Vaší představě, detoxifikace v Praze nabízí Detoxifikační jednotka Apolinář při Všeobecné fakultní nemocnici (Apolinářská 4, Praha 2, 120 00, telefon: 224 968 222) nebo Psychiatrická léčebna Bohnice, odd.léčby závislostí - muži - pavilon 31 (telefon: 284 016 111). Ze zkušenosti vím, že termín nástupu lze individuálně dohodnout. Doporučení může získat v adiktologických zařízeních (kontaktní centra, AT ambulance, atd.), doporučení i následnou ambulantní péči by mohl získat např. ve službě CADAS SANANIM (Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245). Další možnost, která mě napadá, je substituční léčba buprenorfinem (subutex, suboxone), tu CADAS i jiné AT ambulance v Praze také nabízejí.