bratr
soremius
Tento týden jsem zjistil,že bratr bere drogy...konkrétně "piko"...byl jsem u psychiatra,předepsal mu léky,Rileptid,Rivotril,Magnesiilaktici,ale hospitalizaci odmítl s tím,že je u nás plno,jsem z K.Varů...na kontrolu máme přijít 6.1.09...bratr má stavy,že něj někdo svítí s reflektorem,že nad jeho pokojem je varna pervitinu a začíná být agresivní...místy mu není rozumět,jeho slova nejsou ve větách a v souvislostech...trvá to tak 10-20 min...když to odezní,souhlasí s léčbou...bydlí pouze s matkou a na samotě...mám strach,aby se nestalo něco horšího...bohužel nemám možnost jej hlídat a maminka musí chodit do práce...protřebuji pomoci,prosím...s pozdravem František

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dost pravděpodobné, že Váš bratr začíná mít toxickou psychózu. To je samozřejmě indikace k hospitalizaci a velmi vážný stav. Jen léky závislost nevyřeší, je potřeba, aby v chráněném prostředí především přestal drogy brát a k případným lékům pak přidal i terapii. Využila bych toho, že se teď chce léčit a pokusila bych se ho co nejrychleji umístit v léčebně nebo alespoň na detoxu, odkud pak případně může do léčebny i jinam (např. léčebna Červený Dvůr u Českého Krumlova - Červený Dvůr 1, Český Krumlov, telefon: 380 739 131 - se specializuje na závislosti a není spádová, je tedy jedno, odkud bratr je). Pokud byste chtěli najít ve Varech někoho, kdo se specializuje na závislosti nebo poradit, jaké zařízení by bylo pro bratra nejlepší, zkuste se obrátit na Kontaktní centrum, tam by měli mít nejlepší přehled o místní odborné síti (Krále Jiřího 38, Karlovy Vary, telefon: 353 222 742). V případě, že by se Vám stále nedařilo pomoc najít, určitě znovu napište.