Nic
Dobrý den, děkuji za odpověď.Bydlím pár km od Karlových Varů, již dříve jsem chodila k panu doktoru Beranovi.Právě u něj jsem byla před půl rokem, Doporučil mi ústavní léčení, které já podstoupit nechci. Myslela jsem, že bych mohla chodit na skupinovou terapii, ale bylo mi řečeno, že bez ústavního léčení to není možné. Nevím, co mám dělat.Připadám si jako troska, ráno mám tak strašný třes v rukou, že si skoro ani nedokážu koupit jízdenku.Opět jsem v práci a půl l vodky je ve mě. Prosím poraďte mi.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď. Podle toho, co píšete, jde už o rozvinutou fyzickou závislost na alkoholu (jedním z projevů je ten ranní třes rukou a taky potřeba pití už od rána), což je docela závažná věc a obávám se, že přinejmenším bez ústavní detoxifikace to zvládnout nepůjde. Pokud byste pokoušela vyabstinovat sama, mohlo by to být pro Vás zdraví ohrožující a myslím, že není moc reálné, že by se Vám to podařilo bez nějaké odborné podpory. Víte, za těchto podmínek mám pocit, že ambulantní léčba pro Vás skutečně není nejvhodnější a doporučení k pobytové léčbě nebo přinejmenším detixifikaci bych považovala za rozumné. Je to samozřejmě na Vás. Posílám Vám odkaz na kontaktní centrum pro závislé v KV (věnují se především drogově závislým, ale pomohou Vám i s Vaším problémem a mohli by Vám poradit ohledně možností léčby a případně ji i zprostředkovat) a dále na skupinu Anonymních alkoholiků v KV. Jiné vhodné kontakty se mi bohužel nepodařilo najít. Zkuste zajít do toho kontaktního centra (je to bezplatné a můžete jejich služeb využít i anonymně) a poradit se, co dál. Zatím přeji hodně štěstí a věřím, že to zvládnete. Karlovy Vary, Kontaktní centrum, o.s. Světlo Krále Jiřího 38, Karlovy Vary, 360 01 telefon: 353 222 742 Jana Huttová http://www.os-svetlo.net Karlovy Vary, Anonymní alkoholici telefon: 608 371 442; 353 236 545; 604 564 470