nic
Dobrý večer, je mi 21 let a jsem ženského pohlaví. Dva roky, den co den, vypiji přibližně třičtvrtě l vodky.Před půl rokem jsem byla poslána k psychiatrovi, předpověděl mi půl roku života(je to možné?). Před měsícem mi byl odebrán řidičský průkaz, měla jsem ve dvanáct dopoledne v pracovním týdnu promili a půl.Minulý rok jsem byla vyhozena (měsíc před mat.) ze střední školy.Dříve jsem měla problémy s pervitinem. Nedokážu si sama zodpovědět, zda-li jsem už alkoholik, ale asi ano, teď sedím v práci a vypila jsem už půl l.vodky, nejhorší je, že už to semnou nic nedělá.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, skutečně vypadá na závislost na alkoholu. Pijete denně, tvrdý alkohol, ve velkých dávkách, zvyšuje se Vám tolerance ("už to se mnou nic nedělá"), alkohol Vám zasahuje do pracovního i osobního života (odebrání řidičského průkazu, vyloučení ze školy, pití v pracovní době) a pravděpodobně jste k závislosti disponovaná již z dřívějška ("měla jsem problémy s pervitinem"). Nevím, jestli toto potvrzení, že se jedná o závislost, je pro Vás významné natolik, že byste s tím chtěla něco dělat. Zkuste se nad tím zamyslet a zvážit, zda Vám to za všechny trable, o nichž píšete, stojí, a zda by třeba nebylo fajn vyhledat někoho z odborníků. Protože podle popisu to asi nepůjde zvládnout bez odborné pomoci. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, kteří se přímo zabývají problematikou závislostí, na koho byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a zvažte to. Není důvod, proč by se Vám nemělo podařit dát život zase do pořádku, ale je potřeba k tomu mít nějakou motivaci a věnovat tomu nějaké úsilí...