obavy
Zuzana
Dobrý den.Mám na vás dotaz.Můj manžel (27 let)se najednou kamarádí sjednou fetáckou bandou.není třeba dva dny doma.Zapomíná,nevydrží v klidu,při telefonování a mluvení se mnou pořád poskakuje.Jako by tancuje.Pořád ze vnitř olizije pusu,jako by v ní měl sucho.Najednou má strašně žluté zuby.A začal si kupovat erotické časopisy.Celou noc až do rána sedí u internetu a kouká na porno.Přitom ženu má vedle v ložnici.Nemá hlad ani potřebu spánku.Oči opravdu nevím to jsem si nevšimla.Tvrdí že je přes noc v práci ale není.Strašně lže.Mohu z toho ususovat,že snad s tou bandou,která mimochodem bere pervitin,bere také něco manžel?Napadlo mě,že koupím test na drogy nebo lakmusové papírky,jak mi poradil kamarád,a nechám ho to olíznout.Ale pokud bere tak mi to neolízne.V tom případě je to jasné,že?Můžete mi něco poradit.Mockrát děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, váš popis chování manžela by na užívání pervitinu celkem ukazoval. (Více informací ohledně pervitinu si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice Stimulační látky-pervitin). Jen si nejsem jistá, jestli použití testů na drogy něco vyřeší. V prvé řadě do dospělého partnerského vztahu takovýto druh kontrolování nepatří a ať už výsledky dopadnou jakkoli, vždycky to nějak negativně ten vztah poznamená. Navíc sama píšete, že pokud manžel bere, testy si udělat nenechá a nemusí si je nechat udělat ani v případě, že drogy neužívá. Asi bych ve vaší situaci viděla jako nejdůležitější, nastavit si ve vztahu nějaké hranice a sama sobě definovat, co je pro mě u partnera ještě přijatelné a co už ne. A také si o všem s manželem v klidu a nekonfrontačně promluvit. Nesnažte se za každou cenu vyzvědět, jak to s drogama má, spíše mluvte o svých pocitech a o tom, proč se ve vztahu necítíte dobře a co to pro vás znamená. Není to úplně jednoduché a možná by vám pomohlo zajít si nejdříve o tom popovídat s někým nestranným, kdo má s řešením takovýchto problémů zkušenost. Existují odborné poradny pro rodiny a blízké závislých, také řada Kontaktních center poskytuje tento druh poradenství. V úvahu by připadala i Poradna pro rodinu a mezilidské vztahy. Pokud byste měla zájem, dejte vědět region, můžeme vám někoho vhodného doporučit.