Dlouhodobé užívání marihuany a její vliv na psychiku
Lucie
Dobrý den, ráda bych věděla jaký ma marihuana vliv na psychiku člověka. nedávno jsem někoho poznala, někoho na kom mi začalo záležet a koho mám ráda. bohužel mi včera řekl, že dlouhodobě kouří marihuanu a hodně. mám strach např. z toho, že když spolu budeme žít, začne se chovat špatně, bude agresivní, nebo zlý. vím, že mu nevymluvím, aby přestal kouřit, to musí chtít sám, ale chtěla bych aspoň vědět, co mě případně čeká, jestli dokáže být takový člověk i nebezpečný vůči svému okolí. nerada bych se do něčeho zapletla. moc děkuji za odpověď, přeji hezký den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se snažíte zjistit infomace. Kouření marihuany může mít jistá rizika, ale rozvoj agresivního, "zlého" chování k nim obvykle nepatří a lidé, kteří užívají marihuanu nebývají pro své okolí nebezpeční. Dlouhodobé užívání marihuany může vést k nesoustředěnosti, roztržitosti, potížím s pamětí. Výjimečně se může rozvinout nějaký závažnější psychický problém, například úzkostné nebo depresivní stavy, velmi zřídka psychotické stavy. Záleží to na mnoha okolnostech, ale k rozvoji těch vážných potížích většinou vede biologická dispozice dotyčného. Marihuana patří k drogám s relativně malými riziky, závislost na marihuaně je spíše raritou, marihuanou se nelze předávkovat ani nezpůsobuje nějaké odvykací příznaky při vysazení. Myslím, že rizikem ve vztahu s člověkem, který intenzivně kouří trávu, bude asi spíš v jiných věcech - například v tom, že třeba jeho trávení volného času s marihuanou nebo jeho přátelé, s nimž má tuto společnou zálibu Vám nebudou vyhovovat, může Vám začít vadit, pokud bude pod vlivem marihuany ve Vaší přítomnosti... Ale jak jsem psala, závisí to na mnoha faktorech, na tom, jak dlouho trávu kouří, kolik je mu let, jaké má zázemí, jak je na tom osobnostně... kouření marihuany nemusí převážit nad vztahem k Vám, jen musíte asi počítat s tím, že Vaše životní styly budou možná odlišné. Což může být v partnerském soužití problém za jakýchkoli okolností, aniž by se to muselo týkat kouření marihuany. Držím palce a přeji hodně štěstí.