manžel
susan
Ani neviem či píšem na správnu stránku, mám problém, je mi hrozne. Manžel má zrejme problémy s pitím, neviem či je to už alkoholizmus, v minulosti pil prakticky každý deň, aj v dobe,keď sme sa zoznámili, vraj aj vďaka mne prestal, načas, teraz je to 8 rok čo sme spolu, navštevuje psychiatričku, ktorá mu len podá recept na nejaké lieky a pošle ho domov. V období keď nepije je nepríjemný, nervózny a agresívny, a keď si dá jedno pivo, tak ťahá aj tri dni vkuse, nemusí jesť, nemyslí na to že musí ísť do práce, psychiatričku vyhladal len preto, aby som sa k nemu vrátila, ale nepovedal jej o tomto probléme, vraj on nieje alkoholik, a nemože za to že ma občas udrie.Vraj ho všetko hnevá.Myslíte, že mu ešte pomože nejaká ambulantná liečba, nevyznám sa v týchto veciach ale ľúbim ho a viem že je to iba taká choroba jeho duše, ale už ani ja nemám silu cítiť sa úplne na dne, mám pocit že je všetko moja vina, že som mala niečo robiť inak aby nepil,nevládzem už sama, máme tri malé deti, chcem im dať šťastný domov.Ďakujem za odpoveď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě je dobré ambulantní léčbu na začátek alespoň zkusit. Promluvte si o tom s manželem otevřeně, že takhle s ním nemůžete žít a jak se cítíte. Také máte pravdu, že pro děti to není dobré prostředí. Můžete jít k odborníkovi společně, jednak tím sejmete z manžela vinu, že on je ten "pokažený" ve Vaší rodině a jednak si tím sama budete moci probrat, jestli jste opravdu mohla dělat něco jinak. Pokuste se jeho problém přeformulovat jako společný problém a tak ho také s odborníkem řešit.