xxx
Dobrý den, mám ve svém okolí kluka, který je hodně závislý na alkoholu. Je i hodně závislý na marihuaně. Poslední dobou má problém, že se pomočuje ze spání a ráno o tom neví. Poradíte mi jak mu pomoci? Díky za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o svého kamaráda starost. Nicméně k tomu, aby se situace změnila, je nutné, aby on sám o to stál. Pokud on sám nemá pocit, že by měl problém a nechce nic měnit, tak je obtížné, ne-li nemožné, s tím něco udělat. Můžete mu říct, že o něj máte obavy a že mu můžete nabídnout pomoc, pokud by o to stál. Kdyby projevil zájem, tak mu navrhnout nějaký program na volný čas, který není spojený s alkoholem a trávou, můžete mu doporučit, aby napsal do naší poradny nebo aby navštívil někoho z odborníků osobně. V takovém případě mi napište, odkud kamarád je a kolik je mu let, a já bych mohla doporučit nějaké zařízení či kolegy, na které by se mohl obrátit. Pokud tam chtěl jít, můžete mu pomoci tím, že ho tam třeba doprovodíte. Pokud ovšem Vaši pomoc odmítne s tím, že on se cítít v pohodě a nic nepotřebuje, tak s tím nejspíš nehnete. Je mi líto.