Detoxikace
Zuzana
Jak probíhá detox při závislosti na Lexaurin(denní davka nyní 15mg)? Jak vypadá zhruba režim na takovém oddělení-co můžu mít u sebe? mobil?knihy? MP3 přehrávač+sluchátka. Je tam nějaký program, nebo je člověku jen špatně a čeká až bude líp? díky z.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, jak detoxifikace probíhá, závisí na konkrétním zařízení / léčebně. Obvykle u sebe můžete mít osobní věci (např. ty knihy), ale mobilní telefon se nepovoluje (kontakt s okolím je především v průběhu detoxu omezen), peníze a osobní doklady jsou obyčejně uložené u personálu léčebny. Cenné věci se do léčebny nedoporučuje brát. Podle toho, jaký je zdravotní stav pacienta a jak probíhají odvykací stavy, lékař může rozhodnout o podání medikace, která odvykací stavy zmírňuje. Program obvykle je i na detoxifikační jednotce, ale s ohledem na stav klientů detoxu většinou nebývá časově ani jinak náročný. Režimová opatření závisí na tom, jaké jsou zvyklosti v tom kterém zařízení. Pokud byste potřebovala konkrétnější informace, tak je asi nejlepší kontaktovat konkrétní léčebnu a na všechno se vyptat. Některá zařízení mají základní informace i na svých webových stránkách - viz např. léčebna Červený Dvůr u Českého Krumlova http://cervenydvur.cz/?page_id=5 Přeji hodně štěstí.