Marihuana a žloutenka
Marihuana
Dobrý den, před 14dny jsem byla hospitalizována s akutní virovou žloutenkou typu A (nejsem toxikoman, neberu tvrdé drogy a nevím, kde jsem tutonemoc chytla). Držím dietu a ráda bych věděla, zda můžu KOUŘIT marihuanu? Kamarád mi tvrdí, že když se THC ukládá v tucích, že se ukládá i v tuku okolo jater a že v žádném případě kouření marihuany ne. Našla jsem na internetu studii http://www.darius.cz/ag_nikola/konopi3.html kde autoři tvrdí, že semínka obsahují Methionin, který chrání játra. Bohužel nemůžu semínka jíst kvůli slupkám (dieta). Můžete mi prosím říci svůj názor ohledně konzumace/ kouření marihuany a zotavování se po hepatitidě A? Je mi jasné, že se obecně kouření nedoporučuje, ale jde mi hlavně o nějaké zásadní poškození zdraví sohledem na prodělanou nemoc. Předem děkuji a hodně pozitivní energie přeji :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel v ČR probíhala od léta epidemie hepatitidy (žloutenky) typu A, která měla ohnisko v komunitě uživatelů drog v Praze, ale postupně se rozšířila i mimo tuto komunitu a také mimo Prahu. Takže jste jí mohla chytit kdekoli a nemusí to souviset s užíváním drog. Ohledně kouření marihuany - samozřejmě, že Vám to nemohu doporučit, protože pokud se Váš organismus zotavuje z prodělané nemoci, tak mu to úplně neulehčíte, je to samozřejmě zátěž. Nutno ovšem říct, že rizika související s kouřením marihuany jsou relativně malá, např. pití alkoholu by pro Vaše játra bylo v tuto chvíli mnohem větší zátěží. Je na Vás, jak se rozhodnete, je ale potřeba vědět, že to jistá rizika mít může a že třeba rekonvalescence po nemoci bude trochu složitější. Buďte opatrná.