LiiS
Chtěla bych vědět jaká je nejideálnější reakce na zjištění o tom že jeden z mých přátel už víc než rok občasně ujíždí na perníku (s tim, že jako první nešel s pravdou ven on) ... Pochopitelně mě to zklamalo ... a hlavně překvapilo, nemám s tímto zkušenost a myslim , že ani šanci to na něm poznat .. Moc přátel kolem sebe nemá a když tak jsou to většinou smažky ... Proto si myslím, že přestat se stýkat a začít ignorovat se nic neřeší ... Ted mezi ostatníma vzkazama mi to příjde jako hloupej dotaz, možná sem to i divně napsala, ale potřepuju radu. Děkuju mockrát!

Odpověděl:
Zdravím, zkusím Vám napsat několik poznámek k Vaší situaci: - Neodsuzujte, nemoralizujte. - Myslete také na sebe, aby pro Vás kamarád nebyl spíše riziko či potenciální nebezpečí. Je to především jeho problém, nesnažte se ho "spasit" svojí pomocí. - Je to Váš kamarád, to zřejmě znamená, že ho jako člověka máte ráda. Neznamená to ale, že musíte mít i ráda, co všechno dělá nebo jak se chová. - Můžete tedy přijímat jeho, ale nepřijímat jeho užívání drog, lhaní, atp. - Nabídněte mu pomoc, ale pokud možno aby byla efektivní. Jako příklad uvedu, že je mnohem přínosnější ho třeba doprovodit do nějakého nízkoprahového zařízení, než mu půjčit peníze. - Je vidět, že máte o kamaráda starost, to je cenné, rozhodně to není hloupý dotaz. Případně Vám mohu napsat zařízení ve Vaší dostupnosti, které byste mohli s kamarádem navštívit. Nebo je může kamarád navštívit i sám. Ať se Vám daří.