a co ted?
Lyca
dobre ranko.. v podstate uz 4 roky i kdyz s jistyma pauzama beru pernik.. do toho kdyz zrovna mozek zaveli, ze by to chtelo mensi pauzu, tak hulim a prokladam to pivem..jsem posledni cas dost naladova.. rekla bych az na hranici agresivity...jsem zla na vsechno a na vsechny...ted je to tyden co jsem se rozhodla pernikoych dychanku nechat,ale jsem porad nervozni... rekla bych ze je to i spojene s mym 5 letym vztahem, ktery je dost psychicky narocny.Nejakym zpusobem od nej nejsem schopna odejit a pritom vim, ze tenhle vztah me pomalu ale jiste nici..mam toho vseho plne zuby a tak bych se rada zeptala, jak nejlepe s tim jednou pro vzdy zatocit, je mi skoro 30 a z tohohle vseho do budoucna nic dobreho asi nekouka..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to, co pociťujete (náladovost, agresivita, podrážděnost) bylo/je spojeno s užíváním pervitinu. Pokud abstinujete od pervitinu týden, tak je nervozita, kterou cítíte, také docela pochopitelná, ono to chvilku trvá, než se z toho člověk dostane, zvlášť pokud jste pervitin užívala čtyři roky. Chápu, že není jednoduché se s tím vypořádat a že v pauzách, kdy perník neberete, to řešíte alkoholem a trávou. Sama určitě víte, že to není úplně nejmoudřejší řešení, protože tím se nikam nedoberete. Zmiňujete, že žijete ve vztahu, který je náročný a ničí Vás. Patrně to budou "spojené nádoby" - pokud nebudete schopná udělat nějaké změny ve svém osobním životě, tak se Vám pravděpodobně podaří abstinovat těžko, i když vyloučit se to nedá. Přestat brát totiž není jen o tom začít abstinovat, ale změnit life style a teprve to Vám pomůže vydržet abstinovat, jinak se v tom člověk obvykle dost plácá. Myslím, že rozhodnutí, že je s tím potřeba "jednou provždy zatočit" je velmi rozumné. Napadá, že by možná nebylo od věci využít nějakou odbornou pomoc, pokud budete chtít i ambulantně a anonymně. Mohla byste se poradit o tom, jak nejlíp vyklouznout z těch drog i o tom, jak naložit se vztahem, ve kterém se necítíte dobře a dostala byste potřebnou podporu, která Vám teď asi velice chybí. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaké zařízení nebo někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit, doporučit. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce. Není jediný důvod, proč byste to neměla zvládnout, jen tomu musíte věřit...