Lenka
Dobrý den, děkuji za odpověď, ani nevíte, jak moc mně pomohlo, že jste mě nebral jako většina ostatních-tedy jako "psycho". Může se to zdát divné, ale už jen to, když jsem si můj dotaz četla po pár dnech mi přišlo poprvé hrozně nereálné, že se ve mně tohle děje a poprvé se ve mně něco vyslovilo pro to, že tohle přece ani nemůže být reálné. Dodalo mi to sebevědomí to řešit dále i když si pořád možná naivně myslím, že to dokážu relativně sama v sobě nějak zlomit,rozumně zdůvodnit, pořád věřím...ale kdyby to nešlo, tak bydlím v Uherském Hradišti, tzn.že Praha je trošku z ruky, ale snad se i tady najde nějaká pomoc. Těžko se to vysvětluje, ale já jsem jen relativně občasný uživatel, vždy jsem tuto drogu brala spíš jako "občasnou zábavu" a už od začátku jsem měla v sobě určitý postoj, osobní hranici(např. užívání denně,jehlou nebo i tohle, co teď zažívám a proto jsem vám napsala, protože se mi zdá, že na té své pomyslné hranici už stojím a uvědomuji si to) navíc studuji vysokou školu, to je priorita a když vím, že mám povinnosti, tak si nedám i když můžu, jenže občas taky potřebuji vypnout a bavit se, no a to jde v takových stavech jen ztěžka. Samozdřejmě netvrdím, že u mě nevznikla žádná závislost, také jsem nikomu nemohla vylíčit přesně to, co se ve mně děje a opravdu se mi teď ulevilo, vždy mi připadalo, že mám hlavu jako velký balon naplněný chaosem myšlenek a to je teď pryč. Děkuji za pochopení a za pomoc.

Odpověděl:
Zdravím Vás, je skvělé, že své problémy chápete jako výzvu, to Vám pomůže je vyřešit. A ještě důležitější je asi Váš popis jakési pomyslné hranice, to naznačuje, že cítíte v sobě hranice, za které nechcete jít. A to je dobře. Nicméně užívání 1 - 2 x týdně několik let nelze chápat jako občasnou zábavu, jak uvádíte. Myslím si, že můžete najít jiné - hlubší i trvalejší - způsoby relaxace, než je užívání pervitinu. Ale chápu Vaši potřebu na chvíli vypnout a jen se bavit. Občanské sdružení Podané Ruce mají u Vás ve městě Kontaktní centrum. Navštivte je, nebo se tam objednejte na určitou hodinu, služba je bezplatná, anonymní. Adresa: Průmyslová 819, 686 01 Uherské Hradiště, Tel.: +420 572 540 616 . Ať se Vám daří a kdybyste ještě chtěla, dejte o sobě vědět.