pervitin
Honza
Dobrý den Přibližně půl roku užívám pervitin a to tak že v podstatě denně nikdy jsem nevydržel abstinovat déle jak týden.Dojezdy na droze byly čím dál hroznější což jsem začal řešit úžíváním heroinu který mi pomáhál tyto stavi překonat,snažil sem se udržovat odstupy aby se u mně neprojevila fyzická složka závislosti což sem samozřejmně neustál a heroin sem bral spolu s pervitinem v poslední době dost často.Je mi jasné že tohle nikam nevede a chtěl bych toho všeho nechat.Psychicky jsem na tom opravdu nebyl vůbec dobře a něco takovýho už skutečne zažít nechci.Rozhodl jsem se abstinovat ale nejsem si tak úplně jist jestli na to stačím sám proto by mě zajímal váš názor.Myslím že zas tak dlouho drogy neberu a existuje cesta zpět.Ale chutě na drogu jsou docela velké taky se bojím abstinenčních příznaku po vysazení heroinu užíval jsem ho zhruba 2-3 měsíce v posledním měsíci skoro denně nebo ob den ale dávky nebyli zas tak velké.Prosím o radu jak se z toho zase vyhrabat co dělat a jak postupovat.předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že z toho je určitě cesta ven a že už jste udělal první kroky, a to, že jste si připustil, že s tím potřebujete něco dělat a také to, že jste napsal sem. Není vyloučené, že by se Vám podařilo to zastavit, aniž byste využil nějakou odbornou pomoc, ale většinou to nemá zdaleka tak velkou šanci na úspěch, jako kdybyste nějakou odbornou podporu využil. Jak už sám víte, tak řešit pervitinové nesnáze heroinem vede spíše do ještě větších nesnází, je to ještě horší než z bláta do louže. Je srozumitelné, že chutě na drogu máte, s tím se budete ještě nějakou dobu potýkat. Bohužel, zatímco fyzické odvykací příznaky odezní během několika dní, ty chutě přetrvávají i po delším období abstinence. Vše se dá ale zvládnout. Pokud jste užíval pravidelněji heroin pouze poslední dva tři měsíce a to ještě ne úplně denně, tak by abstinenční příznaky neměly být dramatické (asi objeví nevolnosti, nespavost, bolesti kloubů, ale bude to probíhat asi jako kdybyste měl pořádnou chřipku). Nicméně mě napadá, zda by přece jen nebylo lepší si zajistit pobyt na detoxu, kde by Vám s jejich zvládnutím pomohli (jedná se o cca týden) a pak si najít nějakou ambulantní odbornou podporu. Myslím, že vzhledem k délce Vašeho užívání by nebylo nejvhodnější, abyste nastoupil do nějaké delší pobytové léčby v léčebně, že ambulantní forma pomoci po nějakou dobu abstinence by měla být dostatečná. Zvažte, zda chcete vysadit heroin sám nebo by bylo lepší nastoupit na ten detox (měl byste na týden neschopenku). Ambulantní pomoc doporučuji každopádně. Pokud mi napíšete, kolik je Vám let a odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit nějaké zařízení či kolegu, na koho byste se mohl obrátit. Zatím držím palce a myslím, že činíte velmi moudré rozhodnutí.