Injekční stříkačka
Daša
Dobrý den, můj otec se při práci poranil o použitou injekční jehlu. Jaká jsou rizika? Navštívil již lékaře, ten ránu vydezinfikoval a odebral mu krev a nic víc. Měli bychom ještě něco udělat?

Odpověděl:
Dobrý den, doporučila bych další kroky konzultovat s lékařem, se kterým je váš otec v kontaktu. Domnívám se, že lékař udělal, co bylo třeba. Krev odebíral z důvodu testů na choroby přenosné krví (HIV, hepatitidy), další kontrolní testy by měly následovat po cca 3 měsících. Jen bych vás chtěla uklidnit, že pravděpodobnost přenosu těchto nemocí při náhodném poranění o použitou jehlu je velmi nízká. Viry jsou citlivé na vnější prostředí a mimo lidský organismus přežívají jen krátce. Poranění jehlou, která byla infikovaná, by muselo proběhnout bezprostředně po jejím užití, aby mohlo dojít k přenosu viru a ani za takových okolností k nákaze dojít nemusí.