marihuana
Sergej
jak asi tak dlouho trvá než se dostane všechno THC z těla.hulím někdy jeden joint týdně jindy 5 deně.Mam různé zdravotní problémy a řek sem si že od 1.ledna do 11.března nebudu marihuanu užívat vubec.mam problemy s varlaty a plícemy.myslíte že za tu dobu se zregenerují buňky v těle?nekouřím občas piju alkohol..,

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel se dá těžko takto přes internet zhodnotit, nakolik má kouření marihuany vliv na Váš zdravotní stav. Co se týče problémů s plícemi, tak tam je problém v tom, že při kouření marihuany vzniká více škodlivých, karcinogenních látek, než při kouření tabáku. Pokud máte tyto potíže, tak možná kouřit (cokoliv včetně marihuany) není úplně dobrý nápad. Co se týče toho druhého problému, tak myslím, že ten marihuanou asi způsoben nebude (pakliže se nejedná o problém s potencí, který může intenzivní kouření marihuany u mužů způsobit) a navíc nepopisujete ani u jednoho z problému konkrétnější diagnózu a o jejich příčinách mohu pouze spekulovat. Marihuana se dá detekovat v těle poměrně dlouho, cca do měsíce by však v organismu být THC detekovatelné nemělo. Co se týče "regenerace buněk", neumím posoudit, zda vysazení marihuany bude mít zásadní vliv na zlepšení Vašich zdravotních potíží. Marihuana obvykle zdravotní poškození nezpůsobuje a psychické potíže související s intenzivní konzumací konopných drog (potíže s pamětí, nesoustředěnost nebo i závažnější problémy jako jsou depresivní a úzkostné stavy) obyčejně spontánně odezní do několika dní až týdnů abstinence. Závěrem - myslím, že kouření marihuany Vašemu zdraví neprospívá především s ohledem na obtíže s plícemi. Pokud už musíte marihuanu užívat, tak jsou i jiné způsoby než kouření. Ty ovšem (např. užití marihuany v jídle) mají zase svá rizika (např. prodloužení doby intoxikace a její neodhadnutelný průběh). Nevím, zda jsem úplně přesně zodpověděla Váš dotaz, pokud byste měl další otázky tak napište. Jinak samozřejmě i dvouměsíční abstinence od konopných drog je rozumný nápad a může dopad na Vaše fyzické i psychické zdraví trošku zmírnit :-)