metadon
AGNESSS76
Dobrý den! Mám velice dobrou kamarádku,její dcera je nebo byla drogově závislá.Nyní je podlouhodobé léčbě v Bohnicích. Její dcera začla pracovat ale bohužel partnera s kterým byla zavřeli. Kamarádka má nyní obavy že její dcera je těhotná. má strach z následků braní drog i u budoucího tatínka který docházel na metadon.Dcera tvrdí že těhotná není že její partner v oblastech sexuálních nyní je neplodný protože je právě na onom zmiňovaném metadonu. Moc vás prosíme o odpověď zda opravdu metadon toto způsobuje a jak přesvědčit dceru o případném přerušení těhotenství. Děkuji Val

Odpověděl: Jakub Minařík
Metadon neplodnost sice nezpůsobuje, ale uživatelé opiátů nebývají obvykle zdatní milenci, s chutí na sex to bývá všelijaké a schopnost pohlavního styku u mužů také za moc nestojí. Neplatí to absolutně, ale je to, z mých zkušeností s pacienty, obvyklejší. Ohledně přerušení těhotenství - nejsem si jestý, zda v situaci kterou popisujete existuje nějaký medicínský důvod. Tam, kde matka v prvním trimestru injekčně užívá s vysokou frekvencí nelegální drogy riziko samozřjmě existuje a přerušení těhotenství je jistě obhajitelné, pokud si to navíc těhotná přeje. Ale jak tomu rozumím, tak slečna abstinuje. Krom toho, že to asi není úplně ono mít partnera ve vězení a na metadonu, když se sama snaží abstinovat - nevidím pro přerušení těhotenství žádný rozumný důvod. Ale i tenhle důvod může být akceptovatelný, ale jen tehdy, když jej zvolí sama těhotná. Jestli je však takový důvod rozumný si nejsem jist. Z medicínského hlediska rozhodně nikoliv.