prosím o radu
ladatater
mám dvě drogově závislé dcery -dvojčata,jde o to že jsem obě už pomalu tři měsíce neviděl a nedaly o sobě žádnou zprávu policie mi nehodlá pomoct že prý je jim už 18 a tudíž si moho dělat co chtějí,jde o to že mám důvodnou obavu že jsou bud drženy někde násilím a nebo na nich byl spáchán trestný čin,dříve se alespon jednou týdně ukázaly a najedly se nebo převlékly ale přez dva měsíce je děsně dlouhá doba,prosím poradtě nám co máme dělat už si vážně nevíme rady.Děkujem

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, moc možností, jak byste mohl něco změnit, nemáte, a to je na této situaci pro rodiče vždy velmi těžké. Co mě napadá, je, že pro Vás (i Vaši manželku) by bylo jistě přínosné moci o situaci hovořit s odborníky na takovéto rodinné situace nebo pokud byste měl zájem, existují i skupiny, kam dochází rodiče s podobným životním příběhem (většinou se jedná o potomka užívajícího drogy) a mohou své těžkosti sdílet. O těchto službách se můžete informovat a objednat v Poradně pro rodiče (Café Therapy, Školská 30, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234). Ještě Vám nabídnu možnost, jak se pokusit kontaktovat Vaše dcery, která mě napadla, ale asi nemá velký potenciál k úspěchu. Nízkoprahové programy v Praze většinou mají ve svých kontaktních místnostech pro klienty nástěnky, kam si mohou psát různé vzkazy apod. Možná byste mohl do těchto center zavolat a požádat je, zda by nemohli na nástěnku přidat vzkaz od Vás, aby se Vám ozvaly. Toto ale počítá s možností, že do toho centra docházejí, vzkazu si všimnou, a budou na něj reagovat. Adresy nízkoprahových center pro drogové uživatele v Praze: Kontaktní centrum SANANIM - Osadní 2, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 283 872 186 Středisko Drop In, Nízkoprahové středisko - Adresa: Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00, Telefon: 222 221 124 STAGE 5 – nízkoprahové kontaktní centrum pro uživatele nealkoholových drog v hl. m. Praze - Mahenova 4, 150 00 PRAHA 5, Telefon: 257 217 871, 605 319 926