neim proto se ptam
Nicky
prosim vas chtela bych se zeptat jak moc je vazny koks? chtela bych to jenom zkusit a tak radsi pisu nejdriv sem jestli mi to nemuze nejak moc ublizit?

Odpověděl:
Zdravím, jak se říká, člověk nemusí vyzkoušet všechno. Doporučuji se tedy rozhodnout také s ohledem na Vaše očekávání a důvody drogu užít. Rozdělení drog podle účinku bere v úvahu převládající efekt látky na psychiku zdravých lidí. Kokain je takto charakterizován jako droga se střední až vysokou mírou rizika (stejně jako např. pervitin). Na www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=3 a www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=19 najdete další informace, jako např.: Účinky - Nástup účinku se tělesně projeví vzestupem krevního tlaku, zrychlením pulsu, rozšířením zornic (mydriasou), pocením a nevolností. Při prvním užití jsou pocity většinou spíše nepříjemné (srdeční slabost, rozšíření zornic, třes rukou, mrazení, bledost), teprve opakované užívání vede k euforii. Kokainista je veselý, družný, má halucinace příjemného obsahu, dostavuje se touha po pohybu a zvýšeném výkonu. U některých uživatelů se objeví se lenivá snivost spojená s halucinacemi. Stav připomíná hypomanii - intoxikovaný je často na první pohled nápadný přebytkem energie, hovorností často hyperaktivitou až agitovaným neklidem. Dostavuje se euforie, nápadné jsou poruchy chování, vymizení zábran, vystupňovaný sexuální pud vede k nymfomanickému chování u žen, u mužů také roste chuť, ale často klesá schopnost pud ukojit. Kokain je silné anorektickum (snižuje chuť k jídlu). Anorexie často vede k nápadné, často viditelně nezdravé hubenosti, organismus trpí podvýživou. Rizika - Užívání kokainu představuje ohromnou zátěž pro kardiovaskulární systém, stoupá riziko srdečních a mozkových příhod. Dlouhodobé šňupání vede k poškození nosní sliznice, často nevratnému, mohou se objevit i nekrózy (místní odumření) v oblasti nosu, postižení či ztráta čichu je pravidlem. Při těžké akutní otravě se objevují záškuby a křeče, stoupá teplota a slábne krevní oběh. Otrávený nakonec kolabuje a umírá v důsledku ochrnutí dýchacího centra.