Petr H
Dobrý den, rád bych se něco dozvěděl o tom, proč by závislí na alkoholu neměli pít birrel, vineu a jiné nealkoholické nápoje. Mohli byste mi, prosím, sdělit, které další z nich patří mezi rizikové a z jakého důvodu? Děkuji, v úctě Petr H

Odpověděl:
Zdravím, naše poradna je zaměřena především na nealkoholové drogy, ale pokusím se Vám odpovědět a doporučit další zdroje. Při následné léčbě závislosti na alkoholu je důležitá úplná abstinence (od alkoholu i dalších rizikových látek). Nealkoholické pivo obsahuje určité velmi malé množství alkoholu. Další rizikové potraviny jsou třeba rumové pralinky nebo třeba dort s vaječným koňakem. Další problém je, že tyto "náhražky" (nealkoholické pivo) reprezentují jakýsi symbol alkoholického nápoje a mohou u abstinujícího podpořit tzv. craving - bažení po alkoholu. To je velký rys závislosti a abstinující se snaží takovýmto situacím vyhýbat. Doporučuji Vám prohlédnout publikace od pana doktora Nešpora, řadu z nich má zdarma ke stažení na webu http://www.drnespor.eu/index.html Je tam řada technik, jak zůstat střízlivý. Snad Vám tyto informace budou k užitku.