Absták
lilli
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat byla jsem na perníku závisla asi 2,5roku.Dávala jsem si buchnou.Ted se za to samozřejmě stydím a nechápu jak jsem mohla být tak hloupa a najivní ale měla jsem problem tak asi proto.Zajímalo by mě jak dlouho budu mít abstáky vždycky mám období že na to myslím každý den nebo se stane nějaká situace že si na to vzpomenu stačí jen na to pomyslet a hned se mi děla blbě-tak stejně blbě jako kdyby sem si to měla dát.Nefetuju 2,5 roku z toho 1 rok uplně.Někdy jsem si dala i když jsem fakt nechtěla.A jindy sem byla hrdá že jsem řekla ne.Narkonany nesnáším celou tu dobu co jsem ted čistá jsem měla pocit že jsem nad nima že jsem lepší než oni měla jsem cíle v životě ale ted posledni dobou zištuji že jsem uplně nekde jinde než jsem si myslela když začínam přemyšlet tak mi přijde že jsem nic za ty 3 roky nedosáhla a že jsem SKORO tam kde jsem byla akorát z rozdilem ze to nechci brát..Chci žít normalně a ne s nálepkou narkoman.nechci prožívat situace které prožívám.Napadlo mě že bych se odstěhovala do jiného města...poznat jiné lidi...a být nový člověk, ale zase mě to příjde utíkámí před sebou samou -před sebou se nedá utíkat... nevim co mám dělat.. Budu mít abstáky cekej život nebo to je jen otázka času? Děkuji

Odpověděl:
Zdravím, z Vašeho popisu vyplývá, že se ve své situaci rozhodně necítíte pohodlně, a to je pochopitelné. To, že se snažíte abstinovat, je jistě důležité, avšak dle Vašich informací, Vám to nepřináší stav spokojenosti. Dokonce vyhodnocujete, že útěk není řešení. A s tím s Vámi souhlasím. Chtěla jsem se Vás optat, zda jste své užívání někdy s někým probírala? Myslím, že by to bylo důležité a na řadu otázek, které v sobě máte, byste mohla najít uspokojivá řešení. Osobní kontakt je vždy důležitý. Napíšete-li mi v kterém měste pobýváte, mohu Vám vypsat zařízení ve Vašem okolí. Myslím si, že je skvělé, že jste našla odhodlání ke změně, a že ho i částečně realizujete. Teď je ještě třeba docílit toho, abyste se v té změně cítila dobře. V Praze bych Vám např. doporučila objednat se do zařízení Specializované ambulantní služby CADAS (Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245). Zde další informace o zařízení http: CADAS je ambulantní zařízení, které nabízí osobám užívajícím nealkoholové omamné a psychotropní látky (OPL) komplexní a specializované ambulantní služby směřující ke zvládnutí specifických obtíží spojených s jejich užíváním. Jde především o zvládnutí odvykacích stavů či stabilizaci užívání tak, aby se snížily zdravotní a sociální dopady spojené s abusem. Centrum nabízí také pomoc při řešení duševních onemocnění, která doprovázejí užívání drog, ať jde o diagnózu primární (přítomnou před začátkem užívání OPL), nebo duální (vzniklou až v souvislosti užívání drog). Spektrum služeb zahrnuje psychoterapii, farmakoterapii a sociální poradenství. Další služby jsou zajištěny externě. Základním smyslem činnosti je motivovat klienta ke změně životního stylu. Přeji hodně štěstí.