extáze říznutá, čím...?
codo
Dobrý večer. Užili jsme extázi, po které nás začala pálit kůže a měli jsme i pocit, že nám elektrizují vlasy na hlavě. Navíc jsme se cítili blokováni k jakékoliv aktivitě. Tento stav trval dobrých 30 minut a potom se projevily již standardní účinky a my jsme mohli začít tancovat. Určili by jste, či odhadli, jakou látkou byla extáze dotována? Děkuji C.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To lze bohužel takto přes internet těžko odhadnout. Nabízím Vám odkaz na stránky Farmakologického ústavu III. lékařské fakulty v Praze, které jsou věnovány extázi a syntetickým drogám. Je tam přehledový článek o extázi (MDMA) a o látkách, které se mohou v tabletách extáze vyskytovat nebo být za ni vydávány. Jsou tam stručně popsané i příznaky, častý je u těchto jiných syntetických látek (PMA, DOB apod.) popsán opožděný nástup účinku. Tyto látky jsou v mnoha ohledech zrádné, snadno může dojít k předávkování či jiným zdravotním potížím. Více se dozvíte na tomto webu, kde najdete i databázi zachycených tablet extáze: http://old.lf3.cuni.cz/drogy (hlavní stránka) http://old.lf3.cuni.cz/drogy/articles/odvracenatvarXTC.html (nebezpečné látky v tabletách extáze) Také si můžete bezplatně stáhnout publikaci Nové syntetické drogy, kde najdete také řadu užitečných informací (vydalo ji Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti): www.drogy-info.cz (hlavní stránka) http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/monografie (odkaz na publikace)