Jsme opravdu jiní my?
vera
Dobrý večer,potřebovala bych,prosím poradit.Můj syn se přiznal,že před rokem bral drogy,přišel o práci i bydlení v Praze. Vrátil se domů s tím, že je v pořádku a že to sám zvládl, našel si práci,ale jeho chování a povaha se změnila,je agresívní, hádá se,ale je toho názoru,že jsme jiní my.Vyhledala jsem pomoc psychiatra,který by chtěl samozřejmě mluvit se synem, ale psychiatra prý potřebujeme my s tátou,Snažíme se být trpěliví a ovládnout se,ale je to velice složité a k ničemu to nevede. Přečetla jsem si o tom,ale nemohu přijít na to, jakým způsobem s ním jednat a hlavně, jak ho přesvědčit, že jsme ochotni mu pomoci, ale musí chtít především sám,měl by mít už rozum, je mu už 26, pracoval jako dobrý barman, byl šikovný, ale myslím si,že Prahu neustál a také se s ním rozešla dívka.Myslím si, že to sami nezvládneme a proto bychom potřebovali poradit, moc děkuji za vyslechnutí a za radu. V.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že je velmi prospěšné, že začínáte mít pocit, že trpělivost a ovládání možná není ten nejefektivnější způsob, jak se k synovi chovat. Přeci jen, je mu již 26 let a postarat by se o sebe měl být schopen především on. Nemusíte přeci s manželem tolerovat někoho ve své domácnosti, kdo je k Vám agresivní. V podstatě jste to Vy, kdo určuje pravidla Vaší domácnosti. Myslím, že by pro Vás bylo prospěšné, kdybyste ideálně celá rodina, ale třeba jen Vy navštívila nějakou poradnu, která se zaměřuje na tyto problémy. Pak byste mohli o situaci otevřeně hovořit a pracovníci by se postarali, aby komunikace mezi Vámi a synem probíhala co nejefektivněji. V Praze je to např. Poradna pro rodiče (Café Therapy, Školská 30, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234), je-li pro vás Praha nedostupná, mohu Vám poskytnout kontakt na bližší zařízení. Přeji, aby se Vám situace doma zlepšila, a budete-li mít zájem (nebo budete-li mít zájem o ty kontakty), dejte vědět, jak se to dále vyvíjí.