chci pomoci synovi
synovi je 19 let,jak ho mohu já motivovat k léčení ze závislosti na zřejmně pervitin nebo heroin-lainu-prý nevím jistě.Komplikace je v tom,že jsem vážně nemocná s omezeným pohybem,nevím kolik mám ještě času,syn semnou nebydlí,velmi závislý na kamarádech a jakou by měl možnost k zařazení fotbalového mužstva?viděla jsem v Tv.Moc ráda bych kdyby s ním mohl pracovat někdo v terénu-je toto možné?Dříve byl velmi snaživý,fotbal hrál jako dítě dost dobře,býval dobrý človíček,nyní se rád přetvařuje pokud nechce aby někdo poznal že bere,několikrát se pokoušel přestat,ale vrátil se zpět k braní,o léčbě odemně nechce slyšet,bývá agresívní,sprostý,odmlčí se a po nějaké době se objeví otrhaný,nemívá své oblečení,silně zapáchá a slibuje že nyní už přestane úplně je to stále dokola.Má šelest na srdci ví že je v nebezpečí,přesto neumí skončit.Nevím zda se v tomto případě dá nasadit léčba soudně a nevím jakou by to mnělo váhu.

Odpověděl:
Dobrý den, situace, kterou popisujete, musí být pro Vás strašně náročná. Ze způsobu, jak o synovi píšete, je patrné, že o něj máte velkou starost. Myslete však také prosíme na sebe, svou bezpečnost a zdraví. Synovi je přeci jen již 19 let a v prvé řadě je to on, kdo musí začít něco dělat, chce-li něco změnit. Práce v terénu s drogově závislými probíhá. V Praze např. http://sananim.cz/zarizeni-22-Terenni-programy-(TP)/info.html http://www.dropin.cz/streetwork.shtml http://www.esethelp.cz/sluzby/stanice.html http://www.progressive-os.cz/no-biohazard/aktuality.php Jestli Váš syn pobývá mimo Prahu je možné Vám napsat kontakt na jiné terénní programy. Také je možné, aby Váš syn navštívil Kontaktní centrum (nízkoprahové anonymní zařízení), kde svůj problém může začít také řešit, adresa v Praze: Osadní 2, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 283 872 186. V rámci těchto programů pracují odborníci, kteří akceptují aktuální situaci klienta, do léčby ho nebudou "tlačit," ale může s nimi v rámci motivačních rozhovorů probírat další témata, která jsou pro něj aktuální, často však tato témata s braním drog souvisí. Soudně nařízená léčba je většinou opatření, které se vztahuje na odsouzeného člověka, který byl souzen za nějaký trestný čin, který byl různou formou spojen s drogami (takový člověk mohl spáchat trestný čin pod vlivem drog).