honza
Dobry,chci se zeptat subutex nebo suboxon mi muze predepsat kterykoliv lekar?a plati se neco kdyz budu mit recept?anebo nemohli by jste vy nejak zjistit jaky lekar to predepisuje kdyz jsem z Noveho Jičina na morave..predem díky za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Subutex nebo Suboxone Vám může skutečně předepsat jakýkoliv lékař, je k tomu pouze potřeba, aby disponoval speciálním typem receptů, tzv. receptů s modrým pruhem, na které se vztahuje speciální systém kontroly (jedná se právě o recepty na potenciálně návykové láky jako jsou opiáty). V Novém Jičíně by bylo nejlepší se obrátit na níže uvedené psychiatrické ambulance, kde je největší pravděpodobnost, že by Vám mohli lék předepsat. Samozřejmě za předpokladu, že bojujete se závislostí na opiátech. Pokud Vám lékař recept napíše, neznamená to, že léky si budete moci vyzvednout zadarmo. Na tyto léky se platí poměrně velké doplatky, v závislosti na tom, kolik účinné látky (buprenorfinu) obsahují. Subutex 0,4 mg (balení po 7 tabletách, tedy na jeden týden) stojí 176 Kč, Subutex 2 mg (7 tabelt) stojí 434 Kč, Subutex 8 mg (7 tablet) stojí 1288 Kč. U Suboxone jsou ceny obdobné a také se vyrábí s obsahem 0,4 mg, 2 mg a 8 mg. Jinak je také možné uvažovat o substituční léčbě metadonem, která je pro klienty bezplatná, ovšem znamenalo by to denní dojíždění do specializovaného substitučního centra, které je ve Vašem regionu v Ostravě, kontakt pro jistotu posílám. Nový Jičín, Psychiatrická ambulance Sokolovská 1410/22, Nový Jičín, 741 01 telefon: 556 710 260 MUDr. Mgr. Přemysl Mikeš, PhDr. http://www.nspnj.cz Nový Jičín, Psychiatrická ambulance Dům lékařů, Bezručova 2, Nový Jičín, 741 01 telefon: 556 703 375 Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici s poliklinikou Substituční léčba-metadon 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 telefon: 597 373 209 Prim. MUDr. Jitka Svobodová http://www.fnspo.cz