abstinencni priznaky
x
ahoj,nejaky cas jsem si ujela na piku,ted to tak okolo roku neberu,nebyl problem prestat)je to o psychice)ale ted se mi zacali o BRANI ZDAT SNY A NEKDY NA TO MAM ZASE CHUT CO TO ZNACI???

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, je bohužel projev nikoli abstinenčních příznaků (za ty se považuje fyzický stav po vysazení drogy, typický např. pro opiáty, nikoli pro stimulační drogy jako je pervitin), ale psychické závislosti na pervitinu. Psychická závislost je v zásadě horším důsledkem, než fyzická, protože symptomy (přesně ty chutě na drogy, sny o drogách,vzpomínky na drogy) se objevují i po delší době abstinence. Obvykle bývají nejhorší na počátku abstinence, nicméně se mohou vracet i po delším období, především v případě, kdy je člověk v zátěžové situaci, ve stresu nebo také v případě, že se dostane do situace, kdy je mu nabízena droga nebo se dostane do prostředí, kde lidi drogy berou. Neberte to nijak tragicky, pravděpodobně chutě na drogu zase odezní. Zkuste popřemýšlet, co se teď ve Vašem životě změnila, zda nejste pod nějakým tlakem... to by mohlo chutě na drogy způsobit. Myslím, že se tyto stavy zmírní i tím, že teď budete vědět, co je způsobuje a také se jim budete v budoucnu umět lépe bránit, případně jim lépe rozumět. Přeji hodně štěstí v další abstinence a k roku bez drog gratuluji.