Děkuji za odpověď k dotazu pod přístup. kódem 455403. Vím, že info od lékařky není standartní,ale to bych neřešila.V podstatě se nám konkrétně marihuana potvrdila i z sms,které zapomněla vymazat,když měla půjčený můj druhý mobil.Sestra si myslím dost uvědomuje co dělá,protože se o problematiku drog zajímala a jejím snem bylo pomáhat drogově závislým od jejich závislosti,protože ji vadilo jak se ničí.Bohužel se obávám,že v případě rozhovoru s ní,bude celou věc buď zlehčovat,že vlastně o nic nejde a má vše pod kontrolou a nebo se nebude chtít o tom bavit vůbec.Vím,že pokud nebude sama chtít,nic nezmůžu,ale je hrozně těžké jen se dívat na osobu,na které vám záleží a která byla před dvěma lety úplně jiná,s jiným myšlením a teď si vědomě ubližuje a ničí život.Bohužel její kamarádi jsou kuřáci trávy a někteří i zloději apod.,ale podle všeho jí na nich záleží víc než na sobě nebo rodině,která ji má ráda.Myslím,že i oni byli ti,kteří ji podali "pomocnou ruku" při srovnání se se smrtí otce a babičky.Bohužel si vybrala sama tu špatnou pomoc.V pondělí mámě lhala,že má lékařce ještě donést moč,ale my už jsme věděli,že test je dávno hotov.Máma raději nic neříkala,protože se s tím sama jen těžko srovnává a nemá sílu se s ní o tomhle bavit.Hlavně se obává,že opět zase uslyší jen lži.Asi by bylo lepší ségře na rovinu říct,že o tom víme,že? Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, máte pravdu, že otevřená komunikace se sestrou na téma jejího užívání drog, by byla určitě nejvhodnější. A máte pravdu i v tom, že pokud vaše sestra o tom nebude chtít mluvit, mnoho nezmůžete. Chápu, že si o sestru děláte starosti a chtěla byste zabránit tomu, aby se nedostala do nějakých průšvihů, ale vaše sestra je dospělá a ani s vámi nebydlí, takže zodpovědnost, jak se svým životem naloží, je opravdu na ní. Každopádně se s ní snažte komunikovat v klidu, bez výčitek, buďte otevření. Což nemusí být tak jednoduché, jak se to na první pohled zdá. Možná by vám mohlo pomoci, abyste se o tom zašli nejdříve někam poradit osobně. Pomohlo by vám to se v situaci lépe orientovat a ujasnit si jaké jsou vaše možnosti a jak s problémem naložit dále. Mohli byste navštívit buď odborníky na poradenství pro rodiny závislých, řešením by mohla být i některá z poraden pro rodinu a mezilidské vztahy. Pokud žádné takové zařízení ve svém okolí neznáte a měla byste zájem jejich služeb využít, dejte vědět region, můžeme vám někoho doporučit. Přeji hodně štěstí.