Poradíte prosím
tata
Dcera užíva pervitin tvrdí že jen občas ale myslím že dost často i třikrat tydně stale jen slibuje že skončí to se však nedaří pomuže ustavní léčba ? děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, z vašeho stručného dotazu bohužel nejsem schopna posoudit, zda by ústavní léčba byla pro vaši dceru to správné řešení. Výběr vhodného léčebného programu je vedle motivace k abstinenci důležitým faktorem ovlivňujícím úspěšnost léčby a následnou abstinenci. Nepíšete, kolik je dceři let, jak dlouho bere, zda bydlí s vámi a je na vás finančně závislá nebo je již samostatná, jestli má nějaké další zdravotní, právní či sociální problémy a především nakolik je k léčbě motivovaná ona sama a zda si svůj problém připouští. Obecně platí, že pro mladší klienty s kratší drogovou "kariérou" a rodinným zázemím, kteří navíc dochází do školy či zaměstnání bývá vhodnější ambulantní léčba, naopak pro starší klienty, kteří berou drogy již dlouhou dobu a nemají zázemí bývá lepší volbou dlouhodobý pobyt v terapeutické komunitě, eventuelně kombinace pobytu v léčebně a následně v komunitě. Jak jsem již psala, při volbě vhodného typu léčby je třeba zohlednit řadu faktorů a také to, jaké představy o léčbě má závislý. S tím by nejlépe vaší dceři pomohli v nejbližším kontaktním centru, navíc by jí mohli pomoci tuto léčbu zprostředkovat. Pokud by vaše dcera odbornou pomoc a léčbu odmítala, můžete se do kontaktního centra vypravit klidně i vy sami. Většina z nich poskytuje i poradenství pro rodiny a blízké závislých. Budete mít dostatek prostoru probrat jak se situací naložit dále a jek eventuelně dceru motivovat ke změně. Také získáte podporu pro sebe, kterou si v tak složitém období, jaké nyní v rodině prožíváte, určitě zasloužíte. Seznam kontaktních center dle regionů najdete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci nebo na www.drogy.net v rubrice Kde hledat pomoc. Pokud by se vám nepovedlo vhodný kontakt najít, můžete napsat znovu a uvést region, my bychom vám někoho zkusili doporučit. Přeji hodně štěstí a sil.