útěk
MÁJA
Moje dcera(18) před 1,5 rokem začala chodit s klukem který je naroman.Nikde nebydlí,nepracuje,krade ap.Celé toto období byly s ní problémy,začala s ním brát opium z makovic,doma drobné krádeže,útěky z domu-návraty bud dobrovolné po několika dnech,nebo jsme my ji hledali a odvezli domů.to se neustále opakovalo.Navíc byla agresivní,sprostá když jsme jí nějak domlouvali.Pak jsme zjistili,že bere pervitin,přitlačili jsme na ni,že se musí začít léčit a nechat toho kluka.Utekla sním opět z domu,už je 2měs.pryč,nekontaktuje nás,prodala telefon.Nevíme,co ted dělat,všichni nám radí,že až padne "na dno" tak příjde.Já ji pořád chci jet hledat,bojím se o ni a chci ji nějak pomoct.Můžete mi prosím poradit,jak se správně zachovat v této situaci?Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, je to pro vás určitě velice těžké - nemít o své dceři zprávy dva měsíce a navíc vědět, že bere drogy a možná se pohybuje v ne úplně dobré společnosti. Bohužel je plnoletá a vaše možnosti jsou v tuto chvíli poměrně omezené. Mohli byste dceru nahlásit na Policii ČR jako pohřešovanou, ale pokud je zletilá, její návrat k vám je stejně na její vůli, i když by ji Policie našla. (A totéž, pokud by se podařilo ji najít i vám). Myslím, že v současné situaci potřebujete oporu především vy sama a bylo by určitě rozumné, kdybyste zašla za odborníkem, který se specializuje na poradenství a pomoc rodinám závilslých a probrala to s ním na osobní konzultaci. Ty obavy a pocit bezmoci pro vás musí být nesmírně vyčerpávající a zvládat něco takového stojí hodně sil. A ty je třeba si udržet, abyste jich měla dostatek i ve chvíli, kdy dcera bude vaši pomoc potřebovat a řekne si o ni. Pokud byste měla o odbornou pomoc zájem, dejte vědět region a my se vám pokusíme někoho u vás doporučit. Bohužel, možnosti internetového poradenství jsou přeci jen omezené a na některé problémy zde není dostatek prostoru.