co delat
nikola
dobry den, mam problem a nevim jak ho resit. cekam dite s pritelem, ktery mi pred rokem zacal tvrdit, ze uz marihuanu kourit prestal. ale nekolikrat jsem ho s ni nacapala a dokonce ji nasla i v kapse ale kdyz jsem se ho zeptala co to ma znamenat odpovedel, ze neni jeho. ja jsem driv take experimentovala s drogama(konkretne s pervitinem) ale uz rok jsem cista a vypracovala jsem si k drogam odpor, zmenila jsem svuj zivot a chci uz zit jenom pro svoje dite a zadne drogy v zivote uz nechci ani o nich slyset!!! mam se s nim tedy rozejit, kdyz prosby aby s tim prestal nepomahaji? je mi jasne ze neustale lze, ze uz travu nekouri a ze to dela tajne. ma smysl s takovym clovekem zustat nebo je sance ze po narozeni ditete dostane rozum a situace se zmeni? dekuji

Odpověděl:
Zdravím, plně chápu Vaše obavy. Kouření THC je okolnost, která se někdy "démonizuje" ještě mnohem více, než by bylo na místě. Ovšem okolnost, že Vám partner lže (v tomto případě ohledně toho, že něco nedělá, ale ve skutečnosti to dělá), je každopádně alarmující. Otázka užívání drog a závislosti vždy závisí na řadě okolností (kolik je vlastně partnerovi let, jak dlouho a jak často užívá, jeho motivace ke kouření, atd.). Vy sama zkušenost s tvrdými drogami máte a chuť abstinovat popisujete. Možná by bylo nejjednodušší vzít přítele na konzultaci s odborníkem. Můžete probrat rizikovost jeho kouření THC a další palčivé otázky. Třeba Vám to pomůže v rozhodnutí, zda ve vztahu setrvat. Rozhodně si myslím, že nárok, aby Vám nelhal, byste měla mít v rámci vztahu zcela automaticky. To, zda bude s kouřením THC chtít něco dělat nebo ne, závisí do velké míry na něm. Pokud jste z Prahy, mohu Vám doporučit Poradnu pro rodiče (a blízké uživatelů drog), (Café Therapy, Školská 30, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234), v jiném případě, prosím napište a pošlu Vám kontakty na zařízení ve Vašem okolí.