kAPUTO
Jeste bych se chtela zeptat, jestli bych mohla mit zloutenku, kdyz od te doby, co jsem byla testovana (cca2roky) jsem pouzila pouzitou jehlu jen po pritelovi.DEkuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že si nemůžete být úplně jistá, zda jste se nenakazila, ani za těchto okolností, a to z několik důvodů 1) Pokud přítel má hepatitidu B nebo C či HIV, nakazit jste se mohla 2) pokud Vy jste v průběhu doby od posledního testování měla nechráněný sex s někým jiným než s přítelem, pak jste se nakazit mohla 3) pokud jste používala cizí holicí potřeby, zubní kartáček (které mohly přijít do kontaktu s krví), tak jste se nakazit mohla 4) ačkoli přítel tvrdí, že hepatitidu nemá nebo že nesdílí jehly s nikým jiným než s Vámi a že nespal s nikým jiným než s Vám, nemusí to být pravda (nechci mu křivdit, ale riziko tu je), a pak jste se nakazit mohla... Takže bych doporučovala nesdílet inječkní nádobíčko s nikým, a to ani s přítelem a také pokud možno používat kondom při sexu. Když tedy teď v rámci této odpovědi pominu rizika spojená s užíváním drog a především injekčním užíváním drog, která se netýkají infekčních nemocí... vznik závislosti, jiná zdravotní poškození související s injekční aplikací... Pokud byste se chtěla nechat pro jistotu uznovu otestovat, mohu Vám napsat kontakty, kde je to možné, pokud mi napíšete, odkud jste.