kAPUTO
Mohla bych dostat kontakt na nejakeho odbornika v Hradci Králové, a navod jak se jako donutit tam zajit, ja se strasne bojim, ze budu zklamana a toho ze jeste nez pak odejdu tak toho budu litovat nebo ze pak uz stejne neudelam co mam. Vzdy kdyz prijde ten den co si naplanuju navstivit K CENTRUM tak bud sem tak vyrizena, ze to odlozim, nebo se zas najednou citim uplne v pohode a ze to jeste sama zvladnu, ale jak todle mam poznat? kdyz moje telo nestiha dusi, psychicky jsem na tom o 80%lip a některý drogy uz neberu vubec a zbytek uplne minimalne nechapu, proc se nic nelepsi proc staci jedna a clovek je zas tam kde byl, a to uz skoro ani nekourim. Proc me bolej jamky pod kolenama kdyz sem si tam v zivote nedavala. Drogova poradno prosim rad.Co mam delat, kdyz ani nic nemuzu s takovydle bolavim telem. Ja bych se potrala poradit co se mnou, cetla jsem tu o domaci terapii, mohla bych dostat vice informaci, potrebuju nak pomoci svemu telu a nikdy sem nesnupala, takze bych chtela prestat brat uplne, jenze problem je asi v tom, ze to nechci tak uplne, nebo proc by to jiank neslo, ale pritom ja ty stavy na tom nesnasim, sem okorat zasekana ale potrebuju ten najezd tu pecku tu atmosferu, bejt v kreku, nekolik let sem furt tak nejak na necem. Potrebuju spis doktora, ja opravdu nevim mozna to ania neni tak hrozny, ale ale mam hlavu samej bolak, a to mam ty sami nekolik mesicu, uz sem enmela skoro zadny nehty tak ani nevim jak ze dne na den najednou uplne samo sem prestala a od ty doby se neustale strhavam co de a tak mam uz porad i na cele ohavny bolak. Navic posledni dobou casto kratce krvacim z pochvy kdyz jdu na zachod. Jenze k zadnymu lekari nejdu protoze neim kam ze zkusenosti vim, ze nevedi co stim, ldyz nereknu ze beru a ja to nereknu. Taky bych chtela dodelat skolu, ptze me konecne zacla bavit, ale to nejde dokupy s odumiranim mozkovych bunek.DEKuji snad touto cestou dokazu najit odhodlani ja uz vim co je spravny, jenze ja to nedokazu ja to vim, me pride i nepredstavitelny ze bych uplne uplne prestala a asi i proto proto nedokazu nic udelat nebo ja nevim , ja se snazim, premyslim, chci chtit, ale porad me neco ve me zrazujePOMOC, neexistuje na to naka terapie nebo treba na posedlost, ¨dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to, co popisujete, není asi úplně na nějakou stručnou odpověď přes internet. Nejlepší by bylo, kdybyste se skutečně vypravila do toho Kontaktního centra (kontakt posílám níže, pokud ho nemáte). Jednak by Vám pomohli si ujasnit, jak to vlastně s drogami máte, poradili by Vám ohledně možností léčby, která by pro Vás případně byla vhodná, a to jak léčby ze závislosti, tak léčby Vašich zdravotních potíží. Nedokážu posoudit, jaké a jak závažné zdravotní obtíže máte a nedokážu Vám takto přes internet poradit, co by se s tím dalo dělat. V kontaktním centru poskytují i základní ošetření, což by asi nebylo od věci s ohledem na Vaše kožní potíže. A kdyby už nic jiného, tak si tam můžete aspoň vyměnit použité stříkačky za čisté a získat nějaký další materiál k tomu (náplasti, dezinfekci) a informace o bezpečnějším užívání drog. V kontaktním centru po Vás nikdo nebude chtít, abyste se okamžitě rozhodovala k abstinenci a léčbě, vše je na Vás a služby KC můžete využít anonymně a bezplatně. Je normální, že člověk, když bere drogy, tak na jednu stranu přestat chce a na druhou stranu si nedokáže představit, že by se drog vzdal. Na druhou stranu, většinou pak převáží ty negativní zkušenosti a situace spojené s drogami a člověk se pak rozhoduje trochu v jiných intencích - nepřemýšlí nad tím, že se nechce vzdát drog, ale nad tím, jak se vyhnout těm hrůzám, které se postupně s drogami čím dál víc spojené. Vy píšete o zdravotních potížích, o tom, že už Vám drogy nepřínáší, to, co na začátku, chtěla byste dokončit školu, což se s užíváním drog zrovna moc neslučuje... To, co Vás zrazuje, je závislost. Na tu terapie existuje, ale není to žádný zázračný návod, předpokládá to nějaké Vaše úsilí a také nejspíš pomoc odborníka. Tak zvažte to káčko. Je to dobrý první krok ke změně, kterou pak ve svém životě můžete udělat. Napište, jak jste tam dopadla, zajímá mě to. Hodně štěstí. Hradec Králové, Kontaktní centrum Laxus o.s. Pospíšilova tř. 698, Hradec Králové, 500 03 telefon: 495 513 977 Bc. Eva Krejcarová http://www.laxus.cz Případně se můžete obrátit i na tato zařízení: Hradec Králové, AT ambulance Ambulantní program alkohol, drogy, gamblerství, substituční program Hradecká 1172, Hradec Králové, 500 03 telefon: 485 832 221; 459 833 232 Hradec Králové, Ambulantní centrum Laxus o.s. Okružní 699, Hradec Králové, 500 03 telefon: 495 515 907 Mgr. Jana Ženíšková http://www.laxus.cz