Rizikova aplikace
lily
Uz delsi dobu je pro me trefit zilu na predlokti problem, aplikuji nad kotnik, na zapesti,nart. Nemela jsem zadny trvaly absces, ci nic podobneho, je mozne davat si po smeru toku krve, ci kolmo do zily- Jsou kulate, mam potrebu hodne skrtit, pokud je nad kosti, musim ji fixovat pri aplikaci, povolit mohu az po...,jinak jsem zase uple jinde. Ma to nejaka zvzsena rizika, pominu=li to, ze to mnohem vice boli, nejenom vpich ´do silnejsi kuze. Davam si jedenkrat ta 14dni, ale chtela bych min trpet. Dekuji

Odpověděl:
Zdravím, způsoby, jak nitrožilně aplikujete, znějí opravdu velmi rizikově. Kladu si otázku, zda je pro Vás opravdu nutné, abyste do těla dostala drogu (nezmiňujete jakou) zrovna tímto způsobem. U každé drogy existuje bezpečnější způsob aplikace než je nitrožilní, a bezpečnější způsob je to, co bych vám doporučila. Jestliže trváte na nitrožilní aplikaci a chcete na sebe vzít veškerá rizika (hlavně zdravotní - absces, flegmona, infekční choroby, atd.) je důležité naučit se aplikovat co nejbezpečněji jednorázovým náčiním. Veškerý potřebný materiál ke snižení rizik (stříkačky, desinfekce, filtry, náplasti, atd.) i podrobný návod jak rizika pokud možno minimalizovat, můžete získat v Kontaktních centrech (v Praze např "Káčko" - Osadní 2, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 283 872 186). Harm reduction příručku o tom, jak si co nejméně ublížit při injekčním užívání drog si můžete stáhnout na stránkách kolegů ze sdružení Podané ruce http://www.extc.cz/zdravi_pruvodce_branim.php