drogy v moči
Dobrý den,zjistila jsem,že sestra kouří marihuanu.Před cca 1,5 ji zemřel otec a babička,kteří s ní nežili v jedné domácnosti.Otec ji přenechal družstevní byt a cca 500 mil.Kč.Ona se odstěhovala od matky do bytu a my jsme s matkou během té doby od úmrtí otce začaly pozorovat velké změny v jejím chování (zapomínání,lhaní,noční nespavost,přes den jak si lehne hned usne,neschopnost platit včas své závazky atd.).Bohužel začala mít i hrozně rudé prsty na rukou a poté i na nohou (jak po opaření).Po dlouhodobém přemlouvání, aby si zašla k lékaři (sestra je již plnoletá),jej navštívila.Lékař ji odebral krev a moč a poslal na cévní.Rozbor krve byl v pohodě,ale v moči se zjistila přítomnost drog.Naštěstí lékařka ví,že nám na sestře moc záleží a řekla nám,že v moči byly zjištěny tři látky.Ale bohužel nám už nemůže říct ani které.Vzhledem k tomu,že sestru bolel v té době zub,tak se domnívám,že by tam mohl být třeba nález nějaké tlumícího léku a že to byla jen náhoda.Téměř 100% si jsem jista,že tam byla přítomnost marihuany.Podle jejího chování a jednání mi nepřipadá,že by kromě marihuany užívala nějaké jiné drogy. A proto Vás prosím o radu, jestli nevíte, jaké látky se mohly v moči objevit?Mohly to být jenom složky marihuany?Když má problémy s pamětí a vyjadřováním, jak dlouho by už mohla kouřit trávu? Předem moc děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, to, jaké drogy lékařka při testech zjistila, si skutečně netroufám odhadovat a ani to, jak dlouho už sestra marihuanu kouří. Myslím, že nejjednodušší by bylo , abyste se sestry prostě zeptala. Uvidíte, co vám řekne a zda bude ochotná s vámi o tom komunikovat. Myslím, že otázka v tuto chvíli ani tak není o tom, jaké drogy byly v testu nalezeny, ale zda vaše sestra vnímá, že má nějaký problém či problémy a zda je bude chtít s vámi řešit. Pokud je plnoletá a právně způsobilá, je za svůj život zodpovědná ona sama. Zkuste s ní otevřeně o svých pocitech a obavách komunikovat a nabídnout jí případnou pomoc, pokud bude mít pocit, že s něčím pomoci potřebuje. PS: Jen poznámka na závěr - to, že vám lékařka sdělila informace ohledně výsledků testů vaší plnoleté sestry rozhodně lze považovat za poněkud nestandardní jednání.