Ahoj, je mi 30let,jsem vdaná a mám zdravou, krásnou skoro čtyřletou holčičku. Asi tak přibližně 10let skoro denně beru pervitin. Kupodivu a nevím jestli na štěstí vypadám normálně - pleť, zuby atd. A žiju celkem normální život, chodím do práce, malá do školky, nekradu, ani drogy nevyrábím. I přes to mám dost slušnou spotřebu + - 0,5gr denně. Někdy míň, někdy víc. Abych drogy měla já, prodávám je několika lidem z okolí. Asi jsem měla v začátcích štěstí v neštěstí,protože mám dobry zdroj s normálnim množstvím, který stále funguje. Takhle to všechno vypadá, že je vlastně vše ok, jenže jak vy víte, ok není vůbec nic a já bych chtěla poradit, jestli jsem vůbec schopná z tohohle koloběhu shánění a braní drog odejít sama, bez pomoci.Před rokem jsem si dala na necelý měsíc pausu, chodila jsem do káčka, ale jsem v tom zpátky a do K- centra už nechodím, drogy beru dál a je mi strašně smutno, kdybych měla psát podrobnosti, psala bych ještě za týden...Teď jsem udělala takovou věc, myslela jsem si, že si vezmu dovolenou, půjčku a někam na týden odletim,vyspim se z toho nejhoršího a pak už to bude záležet jen na mě, jestli vydržim. Prostě nedokážu se z toho nejhoršího dostat tady doma, začne mi bejt hnusně a hned si zavolám a dojedu si pro to, kdybych byla někde dál, bez auta, no víte jak to myslim....Jenže, když jsem si tu dovolenou vzala, půjčku taky, tak jsem zjistila,že tady malou nenechám a že je mi i za těžko odjet někam sama třeba na Djerbu,vypadalo by to prostě divně,blondýna, sama, na dovče. Takže si teď tu dovolenou užívám doma a s drogama nadále. Prostě hnus a nic víc. Asi jsem se potřebovala hlavně vypovídat a nějak si to omluvit a vlastně se i politovat. Předem moc děkuji, že jste si to přečetli . S pozdravem ...já...

Odpověděl:
Ahoj, zdravím. 10 let je poměrně dlouhá doba a do Vámi popisovaného celkem normálního života s dcerou se musí těžko vejít cca 0,5 g Pervitinu denně a další obchody s ním. Domnívám se a zkušenost z Kontaktního centra mi říká, že takovéhle dlouhodobé užívání je náročné ukončit samostatně. Zní to, že s Káčkem máte positivní zkušenost, tak bych doporučila se zase obrátit tam, můžete pracovat se stejným odborníkem, a navázat na minulá setkání, nebo vše začít od začátku. Možná už jste v Káčku slyšela o možnosti absolvovat pobytovou léčbu i se svojí dcerkou v Terapeutické komunitě Karlov SANANIM (Terapeutická komunita Karlov je zařízení pro střednědobou (mladiství) až dlouhodobou ( matky s dětmi) rezidenční léčbu osob závislých na návykových látkách. Je specifickým systémem léčebného zařízení, kde společenství lidí (klienti a terapeuti) a léčebný systém, vytvářejí bezpečný prostor pro růst jednotlivých členů komunity.) Klientky-matky jsou přijímány prostřednictvím Denního stacionáře SANANIM (Janovského 26, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041, Email: stacionar@sananim.cz). Dovolená se jako efektivní řešení moc nejeví, i když třeba na první pohled ano. Znám řadu klientů, kteří měli podobný plán - vyabstinovat na dovolené, ale nevzpomenu si na nikoho, komu by se to povedlo, a dlouhodobě by abstinoval. Máte tedy aktuálně volno, neváhejte a skočtě si do Káčka zase promluvit :-) Přeji hodně sil!