změna chování po užívání kokainu
míra
Dobrý den, zjistila jsem, že přítel (30 let) bere kokain, dříve třeba měsíc v kuse, nyní příležitostně....chci se zeptat, do jaké míry může být ovlivněna jeho psychika. V poslední době se s ním nedá vůbec komunikovat, vyhledává problémy na jiných lidech, má pocit, že ho každý podráží a co je hlavní, začal být neuvěřitelně agresivní.......může právě kokain takhle změnit člověka ?

Odpověděl:
Zdravím, není mi jasné, co v tomto případě přesně znamená, že přítel užívá příležitostně, (je to třeba 1 - 2x týdně?). Kokain vyvolává silnou psychickou závislot, čím déle je užíván. Agresivita jistě může být spojena s užíváním kokainu. Citace z www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=19 kde se můžete o kokainu dozvědět více: "Dlouhodobé užívání se děje typicky v tazích, chronická otrava vede k vzestupu tolerance k účinkům euforizujícím, současně se objevují stavy úzkosti, panické ataky, běžné jsou psychotické epizody paranoidního charakteru (toxické psychosy). Typické bývají tělové halucinace při nichž má postižený dojem, že je napaden hmyzem. Postižený trpí pocity sledování, které mohou vést až k agresivitě, či suicidiu. Toxická psychosa po vysazení drogy obyčejně bez následků odeznívá. Stává se však, že u disponovaných osob může přetrvávat." Kdybyste chtěla o problému osobně hovořit (můžete přijít společně nebo bez přítele), můžete se objednat v Praze např. do Poradny pro rodiče (Café Therapy, Školská 30, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234). Myslete určitě na sebe a svou bezpečnost ve vztahu, aby pro Vás partner nebyl ohrožením. Pokud je pro vás Praha nedostupná, napište region a my vám můžeme vhodný kontakt doporučit.