lysohlávky a nový trestní zákoník
petule
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je prodej halucinogenních hub trestný čin. Znám pár podniků, kde lysohlávky prodávají naprosto "legálně" na baru a ani policie to nijak neřeší. Přináší nový trestní zákoník v tomto ohledu nějaké změny? Dík za odpověď

Odpověděl:
Prodej halucinogenních hub a všech nelegálních drog je v současnosti trestný čin (§ 187 – viz rubrika drogy a zákony na těchto stránkách). A i dle nového trestního zákona, který má začít platit od roku 2010, prodej trestným činem bude. "Legální prodej na baru" je poněkud iluzorní představa a na to, že to policie nebude řešit, bych skutečně nespoléhala. V současné době není trestným činem držení malého množství drogy pro vlastní potřebu, které je posuzováno pouze jako přestupek a lze ho postihovat pokutou. Připravovaný nový trestní zákon bude mj. upravovat toto "malé" množství drogy držené pro vlastní potřebu. Konečné znění zákona najdete v průběhu nejbližší doby zde: www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?o=5&ct=410&ct1=0&v=PZ&pn=3&pt=1