marihuana
Dobrý den synovi je 16 let a našla jsem u něj krabičku marihuany.Tvrdí že to nekouří,ale nevím jak mu mám věřit.Říkal,že ji JEN prodává,co s ním mám dělat,jak z toho ven a jaký je právní dopad,za prodej a držení marihuany. Děkuji za odpověď Jana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že slovo "jen" je právem velkými písmeny. To, že mladí lidé v synově věku občas experimentují s marihuanou je sice špatně, ale prodávat drogy je myslím ještě o stupeň dál. Myslím, že syn by měl dostat důraznou informaci, co si o celé věci myslíte. Nejen, že tak pomáhá šířit drogy a neví, komu se nakonec dostanou. K tomu sebe, ale hlavně Vás vystavuje velkým problémům. Prodej marihuany je trestný čin a tím, že není syn plnoletý, přenesly by se potíže a možné postihy na Vás. Doporučovala bych stanovit se synem jasná pravidla, jaké věci bude nosit domů a jak bude trávit např. volný čas po škole. Také s ním mluvte o tom, jestli si vlastně riziko celé věci uvědomuje, jestli zná nebezpečí marihuany a jiných drog, jesti ví, že by ho okamžitě vyhodili ze školy, kdyby se na to přišlo apod. Pokud to půjde, navštívila bych se synem poradnu pro rodiny s problémem drog.