kateřina
Dobrý den, jsem tetou o 9 let mladšího synovce a ráda bych se Vás zeptala na jadnu otázku. U nás je situace asi taková. Mému synovci je 17 let a od dubna víme, že jede v pervitinu. Sestra navštěvovala dětského psychologa, který jí doporučil léčbu v Opavě na dětském oddělení drogově závislých, pokud to formuluji dobře. Bohužel k naší lítosti jsme se před pár minutami dozvěděli, že ho tamní paní primářka nechce umístit protože je mu už 17 let a tudíž nespadá do dětského oddělení, ale do dospělého. Jenže problém je ten, že synovec to nemá potřebu řešit. Prosím, jak máme postupovat. Doufali jsme, ale teď nevíme jak dál

Odpověděl:
Dobrý den, chápu Vaši starost o synovce, Pervitin je velmi riziková droga, ovšem pokud Váš synovec užívá drogu půl roku, nemuselo by vše být tak závažné, jak se jeví. Je také důležité, jak často drogu užívá, jakým způsobem, atd. Proto rozhodně doporučuji, aby synovec navštívil nejbližší Kontaktní centrum a situaci probral a získal informace jakou léčbu vybrat. Psychiatrické léčebny většinou přijímají na svá oddělení pro závislosti od 18 let. V Praze je detox pro mladistvé (Praha 1, Dětské a dorostové detoxikační centrum, Nemocnice Milosrdných sester sv. K. Boromejského (Nem. Pod Petřínem), Vlašská 36, Praha 1, 118 33, telefon: 257 197 124 (125, 148, 159)). Více na http://www.nmskb.cz/oddeleni-detail/oddeleni-detail/detske-a-dorostove-detoxikacni-centrum-5/ Psala jste o Opavě, tak přikládám kontakt na tamní Káčko, kdybyste chtěla kontakt v jiném městě, dejte prosím vědět. Krizové a kontaktní centrum "Pod slunečníkem" - Hradecká 16, 746 01 Opava, Telefon: 553 718 487 Střednědobá pobytová léčba mladistvých rovněž probíhá v Terapeutické komunitě SANANIM Karlov - Základní podmínky a předpoklady pro přijetí jsou: věk 16 - 22 let dobrovolnost vstupu přijetí řádu, režimu a pravidel života v komunitě absolvování rezidenční detoxifikace před nástupem do léčby (cca týdenní hospitalizace) sepsání Žádosti o přijetí do komunity a Osobního životopisu na 2 - 5 stránek Klienti jsou přijímáni pouze prostřednictvím Kontaktního centra SANANIM v Praze (Osadní 2, 170 00 Praha 7, Telefon: +420 283 872 186), které vede pořadník nástupu mladistvých klientů do komunity.