droga
Berenica
Dobrý den, chtěla bych vědět, jestli existují nějaké tvrdé drogy, na které nevzniká závislost. A nebo alespoň nějaké drogy, na které nevznikne závislost třeba po dvou třech dávkách.....

Odpověděl:
Zdravím, Váš dotaz je velmi obecný a operuje s termíny, kterým bych se doporučila hlouběji věnovat a prozkoumat jejich širší obsah. Tím jistě dojde k tomu, že získáte vhled na dotazované téma. Jedná se o termín "tvrdé drogy" a "závislost." Rozhodně doporučuji článek o drogách obecně: www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=1 Závislost může mít mnoho podob (fyzická a psychická, na látce či na člověku, apod.), i vznik závislosti na droze se vždy vyvíjí individuálně. Zde tedy ještě k závislosti a vzniku závislosti www.odrogach.cz/index.php?p=&sess=&disp=texty&offset=116&list=116&shw=100093 Citace: "Mezinárodní klasifikace nemocí říká, že při závislosti má pro jedince užívání nějaké látky přednost před jiným jednáním, kterého si dříve cenil více. Jako ústřední charakteristiku onemocnění označuje touhu (často silnou, přemáhající) užívat psychoaktivní látku nebo látky (drogy včetně alkoholu, tabáku a někdy i třeba relativně bezpečně vnímané kávy). Odpovídajícím pro označení síly touhy by mohlo být slovo žádostivost nebo chtíč. Touhu užívat drogy si jedinec uvědomuje (i když ji nemusí přiznávat) a snaží se často užívání kontrolovat, nebo i zastavit; často však neúspěšně." Tvrdé drogy svou povahou jsou látky, které různý druh závislosti vyvolávají.