eric
Dobry vecer chci se zeptat,beru heroin uz neco pres 2 roky stale ho kourim a posledni pul rok musim aspon 4x za den a chci stím prestat ale nevydrzel sem ty krece atd..takze s emi to nepodarilo a proto bych se chtel zeptat jak se z toho muzu dostat a pokud mozno tak bez toho abych musel na nejake vysetreni atd predem díky za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, můžete si zkusit vymyslet plán, podle kterého budete pomalu heroin vysazovat. Takový plán by měl vycházet z toho, kolik a jak často teď užíváte, jak zvládáte abstinenční příznaky a jak dlouho chcete samotné vyabstinování protahovat. Již s tím máte zkušenost a sám víte, co zvládnete. Není třeba postupovat rychle, na druhou stranu jsou při vysazení heroinu nejhorší první 4 dny. Pak nepříjemné stavy ustupují. Můžete se na detox připravit - nachystat si prostory, uvědomit blízké, zajistit si potraviny a podporu, kterou budete potřebovat, čaje na uklidnění, nakoupit dost cigaret, zamyslet se nad tím, co potřebujete, abyste to zvládl (někdy je dobré vymyslet nějakou fyzickou činnost apod.) Prostě zařídit se tak, aby to bylo co možná nejméně nepříjemné. Jinak byste mohl zkusti kontaktovat nějaké substituční centrum a poprosit a pomoc s domácím detoxem, nejspíš s podporou medikace. Další varianta je pak ústavní detox. Těch je v republice celá řada. Když budete zvažovat, co si vybrat, zkuste si i jasně říct, kolikrát zkusíte tu, či onu variantu, než se pustíte třeba do toho ústavního detoxu, při kterém se pochopitelně nevyhnete lákařskému vyšetření. Při podstupování detoxu je vždy dobré znát svůj zdravotní stav, abyste věděl, co můžete od svého těla čekat. Bude-li to možné, znovu to zvažte. Stačí to takhle? G.